beetje dromen...

• cleppie

langzaam wordt het weer rustig in Kroatië, de winter staat voor de deur, bladeren vallen en ook de natuur sterft langzaam af. We kunnen ons rustig gaan bezinnen, terugdenkend aan een fantastische vakantie in Kroatië.

Nu maken we de sfeer in en rondom ons huis, lekkere muziek op de achtergrond, kaarslicht op tafel, dromen over je laatste reis naar Kroatië, het komt vanzelf op, je kan er weinig aan doen.

Maar hier is niks mis mee, feitelijk is het net heimwee, stil verlang je alweer naar die goddelijke zon, het heerlijke water, je vrienden, het gezellige kampvuur onder een maan vol met sterren.

Wat wordt het volgend jaar? dezelfde plek, op jou geliefde camping, of zoek je weer wat nieuws? op zoek naar een nieuwe uitdaging… nou keus voldoende, dat is zeker.

In gedachten zie ik zo al mijn vrienden, het was prachtige tijd, het maakt me een beetje melancholiek, stilletjes denk bij mezelf… zal ik met de Kerst zomaar eens bij ze langs gaan… Kerstmis in kroatië, geweldig toch.

Waar zijn die sprankelende dagen gebleven, die heerlijke zomergloed, november in Nederland, stormende winden, natte kille avonden, ach mijn woorden zijn een beetje grauw als zand, zelfs een beetje bevroren… door het ruizen van de wind zijn ze bijna niet te verstaan.

Al starend naar wat foto's ontdek ik een glinstering van warme vriendschap en eenvoudig geluk, moje Salvonija.

Kroatië ik mis je wel hoor, maar gelukkig… de muziek, al die mooie foto's, die fijne herinneringen, brengen mij in gedachten terug naar die mooie zomertijd in Hrvatska.

Wat wordt jou bestemming volgend jaar? Ik weet het wel…

nema problema

cleppie www.kroatieclub.eu

• gerritpeels

Hrvatska moija drugi domovina.

Volgend jaar weer naar ons huisje in Dalmatië

Pozdrav Gerrit

• ywtje

Op deze kille avond word ik vanzelf warm van je woorden.

Volgend jaar ieder geval eiland Vis, steeds weer iets nieuws ontdekken en soms wat goede herinneringen opzoeken, that's the way we like.

Pozdrav Ywtje

• Nicole

wij gaan lekker naar Punta Kriza/Cres….ik kan niet wachten! Daarvoor misschien een paar dagen Plitvice

• Guy

Een paar dagen Kranjska Gora(Slo) .Van daar uit een vijftal weken naar Posedarje(Podgradina) en daarop aansluitend 1 á 2 weken Cres.Nog wat dromen en geduld dus want eind augustus is nog ver weg

• ywtje

He Nicole, daar willen wij onze laatste vankantie week ook doorbrengen, zijn jullie er al eerder geweest?

Tips over die omgeving, heel het eiland zelfs (nog nooit op Cres geweest) zijn welkom.

• Nicole

Hoi!, Ik ben er toen ik een jaar of 12 was met mijn ouders geweest, Cres en MALI Losinj, ik weet nog dat we het Vrana Meer hebben bezocht….maar ik ben inmiddels 43! We zijn met de kinderen een paar keer in het voorseizoen in Istrie geweest (april/mei) dan vind ik dat leuk, maar dit jaar gaan we voor het eerst in de schoolvakantie, ik hoop dat het op Cres niet zo massaal is als in Istrie (wij gaan half juli). Dalmatie vind ik te ver met de auto. Spit en Trogir vond ik ook geweldig

• Norbert

Cres en Losinj zijn nimmer echt druk, ook in augustus niet, zeker niet in vergelijk met Istrië.

Natuurlijk zul je er genoeg toeristen aantreffen, maar het over de hoofden lopen zoals in Rovinj, Porec etc kun je vergeten.

Kom je in begin juli dan kun je het zelfs gewoon rustig noemen.

Ik weet overigens niet wat je precies naar Cres trekt, maar Mali Losinj heeft, in mijn ogen althans, net iets meer te bieden.

Wil je echt lekker rustig zitten (maar dat lijkt me niet zo geslaagd met kinderen) dan zou je naar Valun moeten gaan.

De afstand naar Dalmatië schijnt voor velen een hindernis te zijn, maar met de nieuwe snelweg zal het in tijd niet eens zoveel uitmaken om naar Cres te rijden of naar Zadar of Split te rijden.

En de regio Zadar - Split is zeer zeker de moeite waard.

• Nicole

Hoi Norbert,

Wij gaan naar Punta Kriza, hebben al geboekt…….heerlijk rustig, onze kinderen zijn dat gewend (we hebben er drie) en vinden dat niet erg! (gelukkig). Misschien heel egoistisch, maar bij ons is iedereen het hele jaar welkom, alle vriendjes en vriendinnetjes mogen altijd blijven eten/logeren….. Op vakantie dan ff niet! Vanuit Punta kriza willen we nog wel in Mali/Veli Losinj gaan kijken waar ik zo'n 25 jaar geleden op camping Cikat kwam. Ben wel blij met je bericht dat het niet zo heel druk is in juli. Van dat heeeele toeristische houden we niet. Volgend jaar maar eens richtin Split/Trogir dan……Heb er al ontzettend veel zin in!

• ywtje

Wij willen de laatste week van juni naar Punta Kriza gaan, heerlijk om te horen dat het dan nog vrij rustig is. Perfect. En natuurlijk gaan we Losinj ook goed bekijken.