langzaam wordt het weer rustig in Kroatië, de winter staat voor de deur, bladeren vallen en ook de natuur sterft langzaam af. We kunnen ons rustig gaan bezinnen, terugdenkend aan een fantastische vakantie in Kroatië.
Nu maken we de sfeer in en rondom ons huis, lekkere muziek op de achtergrond, kaarslicht op tafel, dromen over je laatste reis naar Kroatië, het komt vanzelf op, je kan er weinig aan doen.
Maar hier is niks mis mee, feitelijk is het net heimwee, stil verlang je alweer naar die goddelijke zon, het heerlijke water, je vrienden, het gezellige kampvuur onder een maan vol met sterren.
Wat wordt het volgend jaar? dezelfde plek, op jou geliefde camping, of zoek je weer wat nieuws? op zoek naar een nieuwe uitdaging… nou keus voldoende, dat is zeker.
In gedachten zie ik zo al mijn vrienden, het was prachtige tijd, het maakt me een beetje melancholiek, stilletjes denk bij mezelf… zal ik met de Kerst zomaar eens bij ze langs gaan… Kerstmis in kroatië, geweldig toch.
Waar zijn die sprankelende dagen gebleven, die heerlijke zomergloed, november in Nederland, stormende winden, natte kille avonden, ach mijn woorden zijn een beetje grauw als zand, zelfs een beetje bevroren… door het ruizen van de wind zijn ze bijna niet te verstaan.
Al starend naar wat foto's ontdek ik een glinstering van warme vriendschap en eenvoudig geluk, moje Salvonija.
Kroatië ik mis je wel hoor, maar gelukkig… de muziek, al die mooie foto's, die fijne herinneringen, brengen mij in gedachten terug naar die mooie zomertijd in Hrvatska.
Wat wordt jou bestemming volgend jaar? Ik weet het wel…
nema problema
cleppie www.kroatieclub.eu