beetje dromen...

• Robert

Cres is qua toeristen vrij rustig en dit is maar goed ook, want het eiland is totaal niet berekend op massatoerisme. Je kan bovendien vrijwel nergens normaal parkeren langs de weg vanwege alle muurtjes….

De grootste ramp is de weg naar Lubenica. Probeer daar maar eens naar toe te gaan en weg te komen als er meer dan 50 toeristen (met auto) dezelfde excursie plannen.

• Guy

Lubenica bereiken in het seizoen kan ik zeker niet aanbevelen.Bij grote drukte doe je over het eenbaansweggetje van een paar km minstens een half uur.Iedere tegenligger zorgt voor een probleem.Ik begrijp niet dat men zoveel reklame maakt voor Lubenica zonder de bereikbaarheid te verbeteren.Ben er met een vriend ll sept. geweest om foto's te maken van het graf van zijn onlangs overleden schoonvader.Gelukkig maar 3 tegenliggers ontmoet.

Parkeren in het stadje Cres is in het seizoen ook een probleem.Daar komt nog bij dat vele toeristen niet willen betalen voor een plaats op parkeerterreinen.

Wat de weg van Porozina to Osor betreft is men bezig de weg te verbreden.

Vanaf de afrit Valun tot Osor is men daar op een paar stukken na al flink mee gevorderd.Ook richting Porozina liggen een paar mooie nieuwe weggedeelten.

• Guy

Nog een kleine aanvulling: Vanaf eind september is het seizoen voorbij en hoeft men ook niet meer te betalen voor de paar parkeerterreinen.

• helena

Beste Gerrit,

Ik kan mij helemaal vinden in je mooie verhaal,vandaar dat mijn man en ik ook vanaf 1Maart verhuisd zijn naar Istrie. na 25 jaar hier met vakantie geweest te zijn.

We beginnen hier aardig in teburgeren, hebben inmiddels onze verblijfsvergunning gekregen, en hebben het vreselijk goed naar ons zin.

We missen helemaal niets uit Nl en gaan alleen af en toe terug vliegen voor Fam bezoek .Ik wens je nog veel fijne vakanties toe in Kroatie.

Groetjes Helenagerritpeels schreef:

>

> Hrvatska moija drugi domovina.

>

> Volgend jaar weer naar ons huisje in Dalmatië

>

> Pozdrav Gerrit

• anjo

volgend jaar terug naar Nustar 23 aug trouwt ons gastkind uit 1993.

dus daar dromen wij van.

gr Anjo.

• Jo

Gastkind via welke organisatie?

• anjo

Dat was via Pax christi kinderhulp zij organiseren 1x in 2jaar een aktie .

met kerst en nieuwjaar 3 weken 2 kinderen per gezin.

ze zijn begonnen met kroatie toen bosnie en afgelopen winter kinderen uit georgie.

onze eerste kinderen kwamen uit Nustar en we hebben nog steeds veeel kontakt.

en verheugen ons zeer op komende zomer.

Gr Anjo.