naturisme

• ywtje

Hoi Richard,

Wij hebben voor het eerst kennis gemaakt met het naturisme in Istrie en waren gelijk verkocht aan dat geweldige vrije leven. Inmiddels al weer jaren geleden maar volgens ons kun je nergens beter terecht dan in Istrie. Best veel Naturistencampings en speciale stranden. Ik geloof dat daar niemand meer op kijkt van een paar bloterikken. Al vind ik wel dat men rekening moet houden met “gewone”gezinnen die het moeilijk uit kunnen leggen aan de kinderen waarom die mensen in hun blootje lopen.

Dus mijn mening, geniet in je blootje waar het kan maar blijf rekening houden met je omgeving.

Wij zijn inmiddels verder het land ingetrokken en daar kom je naturisme maar heel weinig tegen, vinden we wel jammer maar er zijn veel meer redenen om naar kroatie te gaan toch.

Groetjes Ywtje

• Norbert

Evelien,

Je hebt recht op je mening, maar moet wel stellen dat ik het een redelijk aanmatigende mening en opstelling vindt.

Het komt op mij een beetje over als ‘ik weet dat je op de snelweg 130 mag rijden, maar ik wil zelf niet harder dan 80 km/u, dus iedereen die 130 km/u wil rijden gaat dat maar ergens anders doen, maar in ieder geval niet bij mij in de buurt’.

Ik denk dat jouw hele probleem wordt opgelost door gewoon op de openbare stranden binnen de bebouwde kom te blijven, dan heb je nergens last van, heb je ook een douche en een bar.

Daarbuiten zul je gewoon moeten accepteren dat Kroatië een andere wetgeving en wellicht andere opvatting m.b.t. naaktrecreatie heeft.