Hondeigenaren opgelet!

• JaPa :o)

Camping Slatina op het eiland Cres heeft een innovatieprijs in ontvangst genomen uitgereikt door de Duitse kampeergids ADAC. Het gaat om een nieuwe service ‘de zorg voor honden op de camping’.

Camping Slatina is de enige camping in Kroatië, die in dit segment een prijs heeft ontvangen. Het nieuwe project ‘ Camping Cum Cane’, oftewel het hondenproject, zorgt ervoor dat gasten met honden, gasten zonder honden en de honden zelf evenveel van de camping kunnen genieten. Naast de aanleg van een speciale infrastructuur, is er een aantal regels:

- alle honden worden aangemeld (identificatieplaatje verplicht)

- honden verplicht aan de lijn op straten, paden, het strand en de camping

- zwemmen met honden is toegestaan in de aangewezen zones

Bron: Kroatisch Verkeersbureau.

JaPa.

• Kelly

Tof initiatief, maar zijn er dan ook hondentoiletten? Ik hoop dat ze dan de nodige wetten stellen.

Ik zie het al zo voor me, dat men kids met hun sandalen naar me toe komen en roepen,“mama,ik heb in een ……..GETRAPT”. Heel plezant!!

• craig

Kelly,wij hebben een kleine hond,en plastiek zakjes hebben wij ALTIJD bij,en tot nu toe ben ik ook nergens in honden …….. GETRAPT van andere honden ! dus als iedereen houdt aan het reglement is er geen enkle probleem.

grt craig.

• Kelly

Hey Craig,

Zo zou het ook moeten.Maar veel mensen hebben de plastiek zakjes bij maar doen er niks mee! Als iedereen zich aan de wetten houdt is er inderdaad geen probleem.Maar weinig mensen houden zich eraan.

Maar ja, voor de ene een voordeel en voor de ander een nadeel zeker!

• Ella

wij hebben 2 goldenretrievers,en ik zou ze nooit meenemen naar zo,n warm land

volgend jaar gaan ze weer mee ,dan wat dichter bij huis.

• Carla

Hoi Kelly,

Hondeneigenaren, die in eigen land plastic zakjes meenemen en de boel opruimen, zullen dat in Kroatië ook doen! Ik ben bang dat de kans vele malen groter is dat je al zwemmende uitwerpselen, zowel van kinderen als volwassenen, in zee tegenkomt, omdat de ouders het te veel moeite vinden met de kinderen een toilet op te zoeken en ze doodeenvoudig de zee in sturen om te lozen.

• Taita

Die uitwerpselen hebben vaak nog een andere reden: Rioolwaterzuivering is in Kroatie een nog vrij onbekend begrip. Op mijn nautische kaarten zie ik voortdurende symbolen van pijpleidingen die een 100 meter de zee inlopen en dan ‘plotsklaps’ ophouden…

• Carla

Hoi Taita,

Wat jij zegt klopt. In Split is dit, jaren geleden, inmiddels gelukkig wel goed geregeld. Desondanks kun je van alles tegenkomen in zee, vanwege gemakzuchtige ouders en bezitters van vaartuigen die ‘overtollige ballast’ op zee lozen. En… dit alles op stranden waar het voor honden verboden is. Dus, ouders van kinderen met sandaaltjes, begeleidt uw kinderen a.u.b. even naar het dichtstbijzijnde toilet óf neem net als hondenbezitters plastic zakjes mee. Dank u!

• Wiel

Proficiat Ella !!!!!!

Hier spreekt tenminste het gezond verstand. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een hond het prettig vindt bij temperaturen van soms wel rond of over de 40 graden, zoiets doe je een dier gewoonweg niet aan………….maar ja, de hond kan niet praten hé. Dat is pas “mishandeling”…………

• gerrit

Wij hebben een hond van 13 jaar en hij gaat al die jaren al mee naar Kroatie en heeft geen enkel probleem.