ivb met de nieuw vignet ( Slovenia ) heb ik gerekened dat vanaf regensburg in duitsland tot in Split
met alles in Heen en Terug ben ik +/- € 77.10 kwijt !!! goed of niet ?
Met Mobilehome.
alvast Bedankt
Craig.
Mark ,
is die 125 euro dan retour of enkel,wij rijden met auto en caravan zitten wij dan op hetzefde tarief als Craig? en moet je door de tauern,en de karawankentunnel?
ook ik wil graag duidelijkheid ik kom er ook niet uit.
vind dit allemaal toch wel prijzig worden plus 3320 km diesel retour plus wat rondrijden je wilt toch ook wel wat zien, nou reken maar uit.
ons doel is Zadar.
gr Eugenie
Beste Craig en anderen,
Ik ben even aan het rekenen geweest. Voor alle duidelijkheid zijn deze prijzen voor normale auto's. Voor caravan/camper vind ik niet directt terug of dit dezelfde prijzen zijn wat vignet en tol in Oostenrijk betreft. Ik denk van wel zolang je onder 3,5 ton blijft. (alle prijzen in euro) (als voorbeeld neem ik Antwerpen-Split met diesel aan 7 liter/100 km) (voor camper/caravan is de tolprijs voor Kroatie 12 euro meer)
Hier gaan we dan :
Vignet Oostenrijk 10-dagen = 7,70
Tauerenautobahn = 9.50
Karawankentunnel = 6.50
Slovenie Vignet = 17,50
(er van uitgaande dat het 35 euro zal zijn voor 6 maandvignet en er geen ‘kleiner’ voorhanden is.)
Autosnelweg tol HR = 22,50
(via Zagreb,Bosiljevo naar Slit) (route via Rupa,Rijeka,Bosiljevo, Split is slechts een verschil van enkele Kuna's)
TOTAAL = 63,70
Brandstof : Antwerpen - Split = 1700 km
= 17x7liter x1,15euro=136,85 euro
Brandstof + tol = 200 euro
Heen en terug = 400 euro
Niet verrekend : slijtage auto, reisverzekering auto, …
Vliegtuig : 123,36 (h/t)
(afhankelijk van welke maatschappij enz… voorbeeld is m'n eigen ticket Germanwings in Juli 2008, in februari betaalde ik slechts 75 euro)
Huurwagen (in juli 2006 voor 14 dagen, VW-Polo) : 382 euro
Samen dus 123+382=505 euro.
Met het vliegtuig komt het er op neer dat je per persoon (ticket en huurwagen) een honderd euro meer uitgeeft, maar je hoeft je geen zorgen te maken over auto's. Bovendien win je toch minstens 1 a 2 vakantiedagen.
Met een goedkoper ticket (wat kan als je tijdig boekt of in een periode buiten seizoen gaat) kan het zelfs goedkoper uitkomen.
Alles hangt natuurlijk af met hoeveel personen je reist en wanneer je reist.
Reis je bv buiten het seizoen aan 75 euro per ticket en voor slechts één week, dan betaal je 75 + 250 euro auto = 325 euro. Dan is de combinatie vliegtuig en huurwagen goedkoper.
Hans
www.kroatie.org
www.maroflin.com
Je hebt volledig gelijk maar als je met twee drie of vier personen bent (wat een normaal huisgezin betrefd) komt het toch duur uit hoor. En welke auto heb je daar dan? Ieder moet zijn keuze maken, op verlof gaan is nu eenmaal niet goedkoop en zeker nu niet meer met dat vignet. Maar als we genieten van Kroatie moeten we er dat maar bijnemen zeker?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?