nog een vraag over vignet

• JaPa :o)

Franco,

Ik weet nog dat heel Nederland op z'n kop stond toen Belgie een vignet wilde invoeren. Nu doet Slovenie hetzelfde en je hoort niets. Zelfs de ANWB weet eigenlijk niets zinnigs te vertellen. Je zou toch verwachten dat zij direct aan de bel zouden trekken om hiertegen te protesteren. Valt me tegen van de ANWB. Ik denk dat dit het begin is van een Europees vignet voor alle landen, en daar betaal je dan bijvoorbeeld € 500.00 per jaar voor.

Verder wens ik je een fijne vakantie toe in het mooie kustplaatsje Novi Vinodolski.

Groetjes van:

JaPa.

• Guy

In ieder geval zou ik blijven tanken in Slovenië want tot en met vorig jaar was het een stuk goedkoper dan Oostenrijk en zeker goedkoper dan Duitsland.

Verder gaat de ANWB met de zusterverenigingen kijken wat de mogelijkheden zijn om Slovenië er toe te bewegen om een week- of 10-daags vignet op de markt ge brengen.Ook de VAB(vlaamse) vereniging heb ik gemaild en gevraagd om in die zin aktie te ondernemen.

Als je via de tauerautobahn heen en terug rijdt ben je ondanks het 10-daags vignet ook ongeveer € 35 kwijt.De oostenrijkse snelweg met die lange tunnels is ook niet te vergelijken met de eenvoudige sloveense snelwegen.

• Franco

Oké de brandstof is er niet duur maar dat geldt ook voor Kroatië.

Ik tank diesel en zal ergens halfweg duitsland nog ff vol maken zodat ik Kroatië kan halen eventueel nog een kan van thuis mee.

Ik hoop natuurlijk dat het gaat lukken om ook voor Slovenië een 10 daags vignet of iets dergelijks te krijgen, we wachten af.

Gr. Franco.

• Franco

OK Jan, jullie ook een heel fijne vakantie op jullie Krk.

Het is meestal zo als er iets in die hoek is dat er weinig informatie over is.

Ik hoop wel dat tegen de zomer de vignet voor Slovenië hier te koop is zodat ik niet hoef te stoppen en snel door Slovenië kan.

Dan €1,- voor de tolweg richting Rijeka, lekker toch!!!

Sretan put,

Franco.

• JaPa :o)

Guy,

Waar haal jij onderstaande informatie vandaan!

• Verder gaat de ANWB met de zusterverenigingen kijken wat de mogelijkheden zijn om Slovenië er toe te bewegen om een week- of 10-daags vignet op de markt ge brengen.

JaPa.

• wil

Ik heb afgelopen donderdag gemaild met de ANWB. Er staat in hun pagina vermeld dat er per 1 juli een vignet komt voor Slovenie.

Dus ik gevraagd of dat ook in Nederland te koop is eventueel een vignet voor touristen. Krijg ik alle tol tarieven met de mededeling “er is geen vignet”voor Slovenie. Dus ook met de ANWB kom je niets verder. Ze zetten het op hun pagina maar vervolgens weet het personeel van niets.

• Lipik

Ik mailde de VAB (Vlaamse automobielclub) met de vraag of ze dit Sloveens vignet zouden verkopen.

Ze hadden echter niet meer informatie dan wij hebben (de persmededeling dus) en konden bijgevolg niet zeggen of ze het al dan niet zouden te koop aanbieden.

Wel hebben ze me beloofd me op de hoogte te houden.

Als ik iets meer weet post ik het hier zeker.

Hans

• Guy

Zoals ik eerder heb vermeld heb ik ook een mailtje naar de VAB gestuurd en de ANWB hier in Nederland heeft mij telefonisch toegezegd de zaak van het vignet Slovenië aan te kaarten op de komende vergadering met de zusterclubs,waaronder de VAB.Zie graag je eventuele post tegemoet,Lipik.

• Lipik

Goed nieuws, niet voor de Slovenen, maar voor de rest…

Ik ontving zojuist een bericht vanuit Kroatie uit de krant aldaar :

“De krant Jutarnji list meldt net dat de Sloveense regering een ”gele kaart"

heeft gekregen van de Europese Commissie omdat buitenlandse chauffeurs

ongelijkwaardig zouden worden behandeld bij de invoering van het

vignettensysteem. Als straf zou Slovenië 130 miljoen euro minder krijgen uit

Brussel voor de aanleg van wegen. Het vignet zou namelijk niet verplicht

zijn voor dagelijkse weggebruikers (lees: Slovenen). Kortom, misschien gaat

het hele vignet niet door…"

Hans

• Guy

Of ze laten de Slovenen ook een vignet aanschaffen en krijgen via een of andere

belastingsmaatregel de kosten terug, iets wat België toen ook van plan was maar het hele plan werd afgeblazen.Ik zou het verder ook normaal vinden dat voertuigen,komende uit landen waar wel tol wordt geheven,een vignet zouden moeten kopen als ze landen aandoen waar geen tol word geheven.Dat vind ik geen discriminatie maar gelijke behandeling.