paspoort Slovenie

• Achten Ghislain

Wij geven steeds minder uit,de reden is dat alle dagelijkse levensnodige behoeften maar duurder worden.

Dus wat rondkijken vooraleer je je zuurverdiende centen uitgeeft.

In Spanje is het heel wat goedkoper dan in Croatie,zodus…….

Vandaag in de media,Zaventem,de nationale luchthaven van Belgie wordt overspoeld door Nederlanders.

In Nederland schijnt het dat er een bijkomende taks is geheven op het vliegen.

Dus bedachtzaam omspringen met je geld is nodig.

• JaPa :o)

Uitspraak Den-Haag Lijnden, 20 maart 2008 –

De Rechtbank in Den Haag heeft gistermiddag bekend gemaakt dat de vliegtax per 1 juli 2008 mag worden ingevoerd. Corendon heeft, net als onder meer BARIN, Schiphol Group, luchthaven Maastricht en de ANVR, twee weken geleden in een kort geding tegen de Staat der Nederlanden opschorting van de uitvoering van de vliegtax geëist. Passagiers betalen dus vanaf 1 juli een vliegtax van €11,25 voor bestemmingen binnen de EU of binnen een straal van 2500km en daarbuiten €45. Corendon beschouwt dit vonnis als ‘zeer teleurstellend' en gaat in hoger beroep.

JaPa.

• Ingrid

Beste Hanna,

Weet je dat het eigenlijk verboden is om je paspoort of id-kaart af te geven? Ik neem altijd een aantal kopietjes van mijn paspoort mee. daar doen ze het dan maar mee in de hotels en op campings. Overigens heb je voor Slovenië geen paspoort nodig, id-kaart is voldoende.

• ellen van kooij

Dat is 1 van de redenen dat ik een ANWB-camping-carnet heb.

Bovendien krijg je daarmee op veel campings nog een paar procent korting.