vignette in slovenie gaat niet door

• sandra

heb ik vernomen.

het zou ook te gek zijn voor woorden.

• Guy

Van wie,Sandra,want van horen zeggen…..

• Tes

Gaat niet door????? Ik mag hopen dat je gelijk hebt maar wil eigenlijk ook wel weten hoe je aan die info komt. Onlangs nog een en ander nagevraagt bij de ANWB en die wisten mij wel degelijk te vertellen dat dat vignet er komt. (overigens niet bij hen verkrijgbaar voorlopig) Ben benieuwd!

• Lipik

Ik wou juist hier een nieuwe post starten, maar zal het hier maar doen.

Ik vond op de webstek van DARS (Sloveense wegenbeheerder) één pagina over het vignet. Op die pagina staat een kaart met de wegen waarvoor je een vignet moet hebben. Echter, deze kaart is een afbeelding die zo groot is dat m'n browser bijna tilt sloeg. Ik heb deze kaart gedownload en de afbeelding blijkt zo maar even 10659 x 6975 pixels groot (voor de computerleken, dit is meer dan 8 computerschermen breed en 8 schermen hoog !) en de file is 3,11 Megabyte groot ! Welke idioot daar webmaster is … of zou het met opzet zijn ;-)

Ik heb deze kaart wat verkleint zodat het nog steeds goed leesbaar is. Je kan het hier bekijken/downloaden :

www.kroatie.org/fotos/kaartvignetslo.jpg

er staat een legende bij, maar in het Sloveens. Kan iemand dat vertalen ?

hier die legende :

www.kroatie.org/fotos/kaartslolegende.jpg

Hans

• Carla

Juich maar niet te vroeg, jongens! Ik weet niet waar Sandra deze informatie vandaan haalt, maar gisteren hebben alle Kroatische media verslag gedaan van het feit dat Slovenië, zowel door meerdere Europeesche lidstaten als door diverse Europeesche autoclubs, op de vingers getikt is dat ze onrechtmatig en discriminerend zouden handelen. Slovenië heeft hierop laten weten dat ze geenszins van plan zijn hun voornemens m.b.t. het in te voeren vignet te herzien en/of te wijzigen.

• Carla

Hoi Hans,

Mijn kennis van ‘t Sloveens is helaas niet zoals mijn kennis van ’t Kroatisch, maar zover ik weet betekent ‘ki bodo predani prometu v leto 2008’: ‘die in het jaar 2008 voor het verkeer worden opengesteld’. Voor alle drie de aangegeven opties in de legenda moet men dus in het bezit van een vignet zijn. Misschien dat iemand met een gedegen kennis van 't Sloveens mijn verondersteling kan bevestigen of ontkennen.

• Lipik

Heb zojuist even gebeld met Kroatie…

1. geen nieuws dat het afgeschaft zou zijn. Wel dat er in Straatsburg over gediscussieerd zou zijn (o.a. met een vraag van Oostenrijk aan de slovenen om het voor de Oostenrijkers zo te laten… Oostenrijkers…)

2. vertaling legende kaart :

- regel 1 : wegen verplicht met vignet.

- regel 2 : wegen met verplicht vignet die tegen de zomer moeten af zijn.

- regel 3 : wegen met verplicht vignet die na 2008 af zullen zijn.

ze zijn niet te schatten, die Slovenen, ze moeten hun straat nog leggen maar ze weten al dat ge moet gaan betalen ;-))

hier een vertaling

www.kroatie.org/fotos/kaartslolegende.jpg

• alaan

Hallo,

Als ik het kaartje goed begrijp is het mogelijk om van Triëst naar Rijeka te rijden zonder vignet ???

• sandra

inderdaad van horen zeggen. Was al opgelucht, maar als ik de andere hoor vertellen….jammer .

Maar we hebben nog een ruim een maand hihi.

• Lipik

Dit zou moeten lukken, maar verwacht je maar aan controles op alles en nog wat. Snelheid, uitrusting wagen, boorddocumenten, enz… ze zullen wel zoeken om je te doen betalen.