vignette in slovenie gaat niet door

• Britt-Marie

Vandaag nog vignet gehaald voor Oostenrijk bij de ANWB, en volgens de meneer achter de kassa komt er wel een vignet voor Slovenie m.i.v 1 juli. En hij vertelde dat er voor alle inzittende in de auto een geel/oranje hesje moest zijn, ook voor Oostenrijk en Kroatie. Als er iets gebeurt en men de auto moet verlaten moet iedereen zo'n ding aan.

• alaan

Bedankt, klinkt niet zo positief. Maar als alles in orde is en je je aan de regels hout zouden die controles geen probleem moeten zijn ????

• Lipik

Alaan, als je je aan de regels houdt zou er geen probleem mogen zijn. Ik wil zeker niet negatief klinken hoor, maar ik spreek uit ondervinding. Ooit kreeg ik het aan de stok met een Sloveense Douanebeambte die m'n groene kaart niet goed genoeg vond. De kaart was volledig in orde, ook voor Slovenie, maar ze vond dat de stempel van de verzekeringsmaatschappij rond moest zijn ipv rechthoekkig !!

Nadat ik haar dan verzekerde nooit meer in haar land langs te komen was het dan wel plots ok…dat bedoel ik dus, laat je zeker niet doen bij controle ! Maar controleer voorals die kleine dingen zoals fluovestjes, etc…