Hier een volledige pagina over het Sloveens vignet.
http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=algemeen&o=vignet%20Slovenie
opmerkingen, aanvullingen en ervaringen zijn natuurlijk welkom.
Hans
Dit lijkt toch heel sterk op Toeristje pesten …..
Ik denk dat wij geen keus hebben ….. dus gewoon dat vinget moeten kopen
Wij rijden al 10 jaar over Slovenie ….. dus door de Karawanken tunnel …. vraag me dan wel af of nu de Tol bij de Karawanken tunnel vervalt …… daar kan ik in het bericht niks over terug vinden ….. maar dat zal dan ook wel niet
Ik vermoed dat de tunnels gebouwd zijn door een consortium van bedrijven en dat zij in ruil voor het bouwen tol mogen heffen gedurende een aantal jaren. Zo is het in elk geval met één van de tunnels onder de Schelde in Antwerpen. En de snelwegen zullen wel gebouwd zijn door de overheid, die dan ook tol int per rit of via een vignet.
Karavankentunnel is consortium tussen Oostenrijk en Slovenie (destijds joegoslavie dus). Daar blijft het dus ook betalen.
Als zou het dus in dit geval eerlijker zijn mochten de Slovenen hun deel laten vallen…
Maar… ook in Oostenrijk betaal je bv nog voor de Tauerentunnel bovenop je vignet. Dus een unicum is het dan ook weer niet.
Voor zover ik weet is dit geen autoweg, maar ik ben er zelf nog niet geweest de laatste weken/maanden.
danger55, wie zegt dat op deze weg het vignet verplicht zou zijn ? volgens de Sloveense kaart in ieder geval niet ?
Maar alle informatie is natuurlijk welkom, zeker vanaf 1 juli om te zien wat er in de praktijk gebeurt. Ook de toestand van de wegen die de grens kruisen (wel of niet vignet-plichtig) is belangrijk. Of met andere woorden, kan je Slovenie binnen zonder vignet ?
Hans
Mensen laten we nu eens realistisch denken en praten! De Slovenen hebben de ganse situatie heel handig aangepakt! Alitijd zullen we een stuk weg moeten doen waar we moeten betalen, of we willen of niet. Rondrijden? dan moet je wel de kosten en baten bereken en ik denk niet (weet het zeker) dat het langs Italie goedkoper is. Ofwel sturen we met zijn allen een protestbrief (wat bij de Slovenen toch niet help) ofwel betalen wij! Zo simpel is de situatie, hoe spijtig ook.
Dom zijn ze zeker niet en ik kan je verzekeren dat ze zeker controle zullen doen en kom dan later niet bl….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?