Alle info Vignet Slovenie

• Lipik

Papa Leone heeft (vrees ik) gelijk. Je zal niet anders kunnen dan betalen.

Of… vliegen. En bij het overvliegen eens zwaaien ;-)

Heen en terug Brussel-Rijeka kost nu aan benzine en tolgelden al 320 euro. Mijn ticket heen en terug Keulen-Zagreb 123 euro in Juli en 91euro in Augustus…

• wil

Tja als je alleen gaat is dat natuurlijk goedkoper, maar dit gaat niet op als je met 4 personen gaat dan blijft het goedkoper met de auto.

Misschien is het dit jaar een stuk rustiger in Kroatie fijn voor ons maar niet voor de Kroaten……….

• alaan

Reiskosten in september 4 personen (brandstof, overnachtingen, maaltijden etc) zo'n 800 euro. 4 Tickets naar Treviso + autohuur daar totaal 860 euro. Voor dat verschil ga ik dus geen 1360 km rijden. Wat de tolwegen betreft, gewoon in Tomtom aangeven dat je die wilt vermijden…..

• Guy

Volgens de routeplanner van Michelin hoef je vanaf Graz richting Zagreb op Sloveens grondgerbied geen gebruik te maken van tolwegen.Bij het zoeken wel aangeven tol- en snelwegen vermijden.Wie kan die bevestigen?

• Carla

Nee, Guy, dat werkt niet. De ‘ring’ om Maribor bijvoorbeeld, is geen snelweg noch een tolweg, maar je zult er tóch een vignet nodig hebben. Hetzelfde geldt voor de weg van Maribor richting Zagreb. Wanneer je geen vignet aan wil schaffen moet je gebruik maken van de kleinere binnenwegen en zorgen dat je je onderweg nergens vergist, want dan rij je vast, onherroepelijk, in een fuik.

• Guy

Mijn dank voor je reactie,Carla.Ik dacht meer aan anderen want bij terugkeer kom ik van Cres af en ga zeker niet via Zagreb-Maribor maar via Rupa-Ljubljana.Ik zit toch vast aan het Slo-vignet.Ik zal er toch niet van wakker liggen:wel vervelend maar het zal mijn vakantie niet bederven.

• Keimpje

Hoi Alaan.

Zijn die wegen dan ook begaanbaar als je een vouwwagen achter je auto hebt hangen ? Dit hebben we n.l. al eens gedaan (bij Tomtom ingeven : geen tolwegen) maar dan kom je echt op de vreselijkste karresporen uit.

Heb jij hier ervaring mee in Kroatië ?? En wij gaan dan naar Istrië.

Groetjes Annemiek

• alaan

Geen idee hoor, wij gaan ook naar Istrië en voor de eerste keer, maar gezien mijn ervaringen met Tomtom tot nu toe heb ik er alle vertrouwen in…….

• Lipik

Wat Kroatie betreft zijn de meeste wegen buiten de tolwegen wel te doen met auto en caravan (tot 10 jaar geleden waren er dan ook bijna geen snelwegen). Al zijn de snelwegen in de meeste gevallen wel hun geld waard, zowel wat snelheid, afstand en gemak betreft.

Wat Slovenie betreft kan ik je geen uitsluitsel geven. Daar de wegen onlopen met vignet is nog een groot vraagteken voor iedereen.

• Keimpje

Ach, die vignetten, daar zit ik niet zo over in. Als je voor die € 35,00 heel veel moet omrijden ….. dan koop ik héél graag een vignet en rij dan lekker rustig maar snel naar de plaats van bestemming.

(moeten we alleen nog even uitzoeken waar we dat sloveense vignet kunnen kopen ;-))) )

Nog 5 weekjes en we weten het :-)

Groetjes Annemiek