Tanken ???

• Keimpje

Wie kan ons vertellen wat voor tankstations er zijn na Oostenrijk. We zijn eigenlijk een beetje afhankelijk van de Esso maar hebben géén idee of Slovenië of Kroatië deze tankstations ook kennen.

Wie weet hier iets van ??

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Annemiek

• Norbert

Benzinebonnen begrijp ik ?

Kun je beter over Italië rijden, want AGIP accepteert ook benzinebonnen en AGIP vindt je vrijwel overal.

• wil

Ik neem aan dat je een tankpas van de Esso hebt?

Wij hebben datzelfde alleen van Q8 ik denk dat je zelf moet betalen want naar mijn idee (mensen die er wonen zoals Norbert weten dat) is er geen Esso in Slovenie of Kroatie.

• Lipik

Esso is er in Oostenrijk zeker op de Tauernautobahn en aan de Karawankentunnel. In Kroatie/Slovenie echter niet.

Wel ook in Oostenrijk.

(zie www.essocard.com)

• Keimpje

Hé hartstikke bedankt voor jullie hulp, nu weten we tenminste dat we hem in Oostenrijk tot de laatste druppel moeten volgooien. En inderdaad het gaat om een Esso pas. Die schijnen ze ook echt alléén bij de Esso te accepteren.

Maar ik mag toch wel aannemen dat er wel gewoon diesel in Kroatië te tanken is hè ??? En Norbert, volgens mij woon jij daar …. lijkt me ook heerlijk maar hoe heet diesel eigenlijk in het Kroatisch ???

Alvast weer bedankt allemaal

Groetjes Annemiek

• ellen

Ook gewoon diesel.

• Guy

Maar tot vorig jaar in ieder geval was Slovenië een stuk goedkoper dan Oostenrijk.

• JaPa :o)

Brandstofprijzen in het buitenland.

http://www.vab.be/nl/viavab/verkeersinfo/europa/brandstofprijzen/default.aspx

JaPa.

• Lipik

diesel heet in het kroatische dizel…kan het nog eenvoudiger ,-) ze hebben 2 soorten, gewone en eurodizel, met een nieuwe dieslwagen zou ik voor de euroversie gaan, een wat oudere wagen de gewone nemen.

Dagelijkse juiste brandstofprijzen in Kroatie :

http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=algemeen&o=verkeer

Brandstof is er zeker genoeg, en in alle grote steden is er 24/24 een tankstation open. LET OP automatisch tanken (pinnen / bancontact) is er niet !

Langs de snelwegen is alles natuurlijk altijd open.

Hans

• Norbert

De brandstof is in Slovenië inderdaad stukken goedkoper en ook nog eens goedkoper dan in Kroatië, dus wees slim en top het ding op in Slovenië vlak voor de grens.

Benzine in Kroatië momenteel 9,40 Kuna en diesel 9,69 Kuna.