Praktische vraag Tolvignet Slovenie

• Martin

As. vrijdag rijdt ik naar Kroatie, het is voor mij de eerste keer dat ik dit met de auto doe. En nu moet ik natuurlijk door Slovenie.

Ik geloof het allemaal wel en betaal gewoon die € 35,- (ga in oktober toch weer), maar waar kan ik nu het beste dit vignet kopen? In Slovenie zelf? Is het dan niet te laat of is het dan niet onwijs druk? In Oostenrijk? Maar stel dat ik het vignet dan door koop, sta ik dan niet alsnog te wachten bij de grensovergang?

Ik hoop van jullie te horen.

Gr. Martin

• JaPa :o)

Martin,

Je kunt de vignetten kopen bij de tankstations in Oostenrijk, dus nog ver voor de Sloveense grens waar je hem dan al links-boven van binnenuit gezien onder het Oostenrijk vignet op de voorruit geplakt moet hebben. Dan heb je toch een aardig rijtje vignetten nietwaar! En of het dan nog druk is aan de grens, blijft altijd een raadsel, maar reken er maar wel op.

Fijne vakantie toegewenst door:

JaPa

• Paul & Niko

Nog makkelijker … vignet voor Slovenië en Oostenrijk tegelijk halen in Bayern

A8 Samerberg / Rohrdorf

A3 Donautal / Passau

;-)

• lexy

Vignet gewoon op de grens overgang halen of via mij(net terug)

• Martijn

Ik heb hier nog een tolvignet te koop, helemaal origineel, nog 5 maanden geldig € 25,-

Groet,

Martijn

0650826797

• mirjana

Je kan voor verkoop adressen kijken op www.dars.si

• porec1

Hallo,

Als je uit de Karawankentunnel komt, kan je hem bij het betalen van de tunnel kopen en kost hij 30 euro.

Gr Karel

• lia

Pas op met 2 hands vignet kopen ,wij hebben op de terug reis maar net een boete ontlopen van tussen de 400 en 800 euro door niet goed het vignet op het voorraam te hebben geplaatst.

Wij wilden het vignet bij terug komst door verkopen,dat ging dus niet moesten onder bedreiging het vignet vastplakken op het raam.

Wij hebben er toen niet bij stil gestaan wat een risico je kan lopen,anders hadden wij die deal nooit willen maken en die 35 euro is toch niks geen geld als je op vakantie gaat.

Veel plezier in ons mooi Kroatie.

• grada65@hotmail.com

per 1 juli kost hij nog maar € 15.00

• grada65@hotmail.com

Toltrajecten en -tarieven

Algemeen

Op autowegen en snelwegen is een vignet vereist voor motoren, personenauto's, bestelauto's en kampeerauto's tot 3500 kg.

Voor vrachtauto's en autobussen wordt op verschillende autosnelwegen tol geheven.

Voor de Karawankentunnel moet apart tol betaald worden.

Tarieven tolvignet

Tarieven per 01-07-2009 in euro's.

Vignet voor 7 dagen maand 6 maanden jaar

Motoren 7,50 n.v.t. 25,00 47,50

Auto's tot 3500 kilo, met of zonder

aanhangwagen of caravan 15,00 30,00 n.v.t. 95,00

Jaarvignet: 14 maanden geldig, dus het vignet voor 2009 is geldig van 1 december 2008 tot 1 februari 2010.

7-daagsvignet is voor zeven opeenvolgende dagen geldig, b.v. 14 juli tot 21 juli.

Maandvignet is een maand geldig, b.v. 4 juli tot 4 augustus.

Het 6-maandenvignet is geldig voor zes opeenvolgende maanden, b.v. 10 juli 2009 tot 10 januari 2010.

Een voor 1 juli 2009 gekocht halfjaarvignet voor auto's blijft geldig gedurende de geldigheidsperiode van het vignet.

Verkrijgbaarheid

Bij tolstations en bij diverse benzinestations, supermarkten en kiosken in Slovenië.

Bij de grotere benzinestations in de buurlanden in de grensstreken met Slovenië.

Bij de winkels van onze zusterclub ÖAMTC in Oostenrijk.

Meer informatie over het vignet en de verkoopadressen is, in het Sloveens en Engels, te vinden op de website van DARS, de instantie in Slovenië die verantwoordelijk is voor het onderhoud en aanleg van het wegennet.

• Link DARS: http://www.dars.si

Tarieven Karawankentunnel

Tarieven per 01-01-2009 in euro's.

Motoren 6,50

Auto's tot 3500 kilo 6,50

Betaalmogelijkheden

U kunt contant betalen in euro's.

De bekende creditcards worden geaccepteerd.

Omhoog ^ Printversie

PrintOmhoog ^EuropaToeristische en praktische landeninformatie EuropaArrangementen

Last-minutesZomervakantiesZie ook

ANWB CreditcardsEuropese brandstofprijzenAlarmcentrale, hulp nodig?Europese brandstofprijzen© ANWB 2009AansprakelijkheidUw privacyAdverterenANWB-ZakelijkGratis nieuwsbrievenNieuws via RSSVeelgestelde