Praktische vraag Tolvignet Slovenie

• lavanda

Grada,

Als je 2 weken of meer op vakantie gaat betaal je dus gewoon 30 euro…..Maar eerlijk is eerlijk, er komt wel elk jaar meer autobaan…..

Overigens werden er 2 weken geleden veel mensen aangehouden bij de Karawankentunnel. Al die mensen die dachten heerlijk gratis door Slovenie te hebben gereden werden van de weg geplukt, van de voorruit werd direct een foto gemaakt en men kon zich met paspoort en rijbewijs melden in een busje……

• ellen van kooij

> Als je 2 weken of meer op vakantie gaat betaal je dus gewoon 30 euro…..

Voor 1 week 15 euro.

Voor 1 maand 30 euro.

Overigens hadden ze vorige maand nog geen maand-vignetten, dus kregen wij een half-jaar vignet. Misschien willen ze die eerst nog opmaken ;-) ? Maar wel met een extra briefje erbij dat ons vignet toch ècht maar 1 maand geldig is!

>Maar eerlijk is eerlijk, er komt wel elk jaar meer autobaan…..

Klopt. Vanaf Zagreb naar de Karawanken tunnel was er 1 stukje van ongeveer 10km dat nog helemaal niet klaar was. En in de buurt van Bled ergens voor de helft klaar (dus met tegenliggers op 1 weghelft).

>Overigens werden er 2 weken geleden veel mensen aangehouden bij de Karawankentunnel. Al die mensen die dachten heerlijk gratis door Slovenie te hebben gereden werden van de weg geplukt, van de voorruit werd direct een foto gemaakt en men kon zich met paspoort en rijbewijs melden in een busje……

Ja, wij hebben die controle ook gehad. Direct voor de grensovergang stonden de mensen van Dars te controleren.

Wat ik wel lastig vind: al die rot stickers van de ruit af zien te krijgen!

Van vorig jaar zit die van Tsjechie er nog op, van dit jaar 2x Oostenrijk en 1x Slovenie.

Iemand een goede tip?

• Bianca

ik vond het dit jaar minder druk in slovenie en oostenrijk(op de tunnels na dan).

In kroatie hebben we voor de tol wel heel lang moeten wachten.

de antwoorden waar je een vignet kan kopen zijn al gegeven:D

• deron

ellen van kooij Schreef:

——————————————————-

> Wat ik wel lastig vind: al die rot stickers van de

> ruit af zien te krijgen!

> Van vorig jaar zit die van Tsjechie er nog op, van

> dit jaar 2x Oostenrijk en 1x Slovenie.

> Iemand een goede tip?

Hoi: Ellen

Deze tip heb ik gekregen via de ANWB winkel te Terneuzen!!! voor je de sticker op de raam van je auto plakt eerst even op de plek waar je de sticker plakt, met vaseline uitsmeren, hij blijf wel goed plakken en je ziet het niet (die vaseline)

Wij hebben het zo gedaan en inderdaad hij ging er gemakerlijker af.

Mvgrt: deron

• Jo

Opwarmen met een niet te hete haardroger.

• grada65@hotmail.com

sticker remover kopen

• Ramon

Beste Martin,

Ik heb nog een vignet voor slovenie liggen. geldig t/m december 2009. deze mag je hebben.

Bel maar als je interesse heb.

Ramon

06-20022326

• ellen van kooij

Vaseline erbnder lijkt me behoorlijk illegaal!

Bovendien heb ik daar nu niets meer aan; ze zitten er al op vast ;-)

• ellen van kooij

En dan? Laat de sticker dan vanzelf los? Moet je nog ergens mee krabben?

• JaPa :o)

Deron,

Dan heb je geluk gehad dat ze dat niet hebben gecontroleerd, want officieel moet het vignet op de ruit worden “geplakt” , en niet in een laag vaseline worden gedrukt.

Ik verwijder de vignetten al jaren binnen 2 minuten met een “breed” scheermesje dat in elke hobbywinkel voor een paar centen te koop is, en dat gaat prima!

Veel succes: JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl