naar Istrie zonder tol van Slovenie

• EBC

Ik verbaas me er altijd over, dat mensen zo`n probleem maken over een beetje tol. Het is nu eenmaal niet anders en hoort bij de (vakantie) reis. Als het nu om een bedrag van 100 euro zou gaan, of je elke week 30 euro neer moet leggen is het een ander verhaal. Als je tijdens je vakantie even op een terras zit, ben je het ook kwijt.

• fr8ns

jaja, we binne zunig, als het op betalen aankomt

dat kunnen we beter binnen gieten

:)-D

het gaat erom, dat er voor een klein stukje , flink betaald wordt

• Guido

EBC en Fr8ns hebben beide gelijk.In vergelijk met Oostenrijk bvb krijg je er weinig voor terug maar dat zal mijn vakantie niet verzuren.Gewoon mijn oude route,tol of geen tol.

• Sien

Via onderstaande link kan je je route tovrij laten berekenen.

http://www.viamichelin.nl/viamichelin/nld/dyn/controller/Itineraires

• ellen van kooij

Alsof Oostenrijk zoveel goedkoper is….. Daar kost het me totaal ook bijna 50 euro!

10-dagen vignet, Bosrucktunnel, Gleinalmtunnel = 7,70 + 7,00 + 9,95 (prijzen met aanhanger) = 24,65.

Datzelfde voor de terugreis: 2x 24,65 = € 49,30 ::o

En wat heb ik daarvoor? 300 km snelweg, waar we ongeveer 4 uur over doen…..

• Guido

Dat zeg ik ook niet maar de aanleg van de snelwegen door en over de bergen heen zijn heel wat anders dan die in

Slovenië en daar zijn ze zelfs nog niet klaar en mij kost Slovenië dan ook nog eens €60 heen en terug.

• ellen van kooij

De A9 voor Graz was een jaar of 8 geleden ook nog niet helemaal klaar. Tussen de tunnels in moest je sommige stukken flink door de bergen kronkelen. Maar toch moest je toen al een vignet hebben. En moest je al betalen voor de tunnels.

Ik ga er vanuit dat Slovenie tussen nu en een paar jaar ook een mooie snelweg heeft liggen van Maribor naar de grens met Kroatie (Gornji Macelj)…

Vanaf de Karawankentunnel, langs Ljubljana en Postonja, naar Koper schijnt al een prima snelweg te liggen. Is die inmiddels al helemaal klaar?

60 euro vignet voor Slovenie? Ga je langer dan 1 maand weg? Rij je ook al die tijd in Slovenie?

• Guido

Meestal wordt het 7 tot 8 weken Kroatië.Op de heenreis rij ik Villach-Kranjska Gora(Slo)-Ljubljana-Zagreb-Zadar. Dat steeds buiten de drukke tijd(eind augustus) Ik overnacht op de heenreis in Kranjska Gora na een heerlijk etentje in

restaurant-Pizzeria Kotnik.Ik rij over de Wurzenpas en heb dan de Karawankentunnel niet nodig.

Voor het geval dat ik eerst naar Cres wil wordt het Ljubljana-Postojna-Rijeka-Krk-Cres.Vanaf Postojna heb ik in Slo en Hr toch wat km. tweebaans.

• ellen van kooij

Je komt dus alleen op de heen- en terugreis door Slovenie. Dan kan je toch 2x een week-vignet kopen? Dan ben je 2x 15 euro = 30 euro kwijt. Geen 60 euro…..

• Guido

Ik was weer de draad kwijt met al die draadjes.Ik had mijn antwoord op de post WE ZIJN WEER TERUG aangelinkt na

een LAATMAAR .Op datum is het gemakkelijk terug te vinden.Dus 2x sorry.