Eilandhoppen zomer 2009

• Marije

Daar ben ik weer! Zaterdag over een week vertrekt ons vliegtuig richting Kroatie! Ik ben nu dus bezig met het verzamelen van de laatste informatie en stuit weer op het ferryvraagstuk. Inmiddels is me duidelijk wanneer de ferry van Valbiska richting Lopar vertrekt, maar het is me nog steeds niet helder of deze de dienst van Baska richting Lopar compleet vervangen heeft. Toen wij ons hotel boekten in april vond ik een overzicht van de vaartijden naar Lopar vanuit Baska (en daar hebben we dus een hotel geboekt…), maar nu ik deze tijden opnieuw zoek, vind ik alleen de ferrydienst vanuit Valbiska. Ik ben een beetje bang dat we nu dus aan het verkeerde stuk van het eiland zitten… Kan iemand mij uit de onzekerheid helpen?

bedankt! Marije

• peter

Hallo marije

die kroaten zijn aardige lui, maar de websites vernieuwen ze vaak of pas heel laat ok helemaal niet.

ik had ook een probleem met de timetable van brestova naar porozina.

na een mailtje naar onderstand adres in engels krijg je de juiste info hoop ik

wij in ierdergeval wel.

gr peter

hrvatska@hrvatska.cz

• Remon

heeft de jadrolinija niets voor je? Gaat vanuit Rijeka alle kanten op. Zou kunnen dat deze suggestie hierboven al is gegeven, heb niet alles gelezen..

www.jadrolinija.hr

Ikzelf ga naar Vis, Cres en wellicht Unije, iemand tips voor do's en don'ts?

• Marije

Bedankt, ik ga even mailen! Ik hoop dat de boot toch nog gewoon blijkt te varen, want we hebben speciaal een hotel in Baska geboekt om 's ochtends vroeg op de ferry te kunnen stappen. Het zou toch jammer zijn als we weer terug moeten rijden naar Valbiska, terwijl we daar de dag daarvoor het appartement verlaten hebben…!