camping Labadusa Okrug Gornji

• Mark

Hallo,

In juli willen mijn vrouw en ik naar camping Labadusa in Okrug Gornji (vlakbij Trogir). Heeft iemand ervaring met deze camping? Alle informatie is welkom.

Bedankt!

Mark

• Paul Claeys

Niet twijfelen, deze camping is een aanrader!

Klein maar fijn, prachtige baai, rustig keienstrand, schitterend voor de kids.

Wat moeilijk bereikbaar.

's Nachts wel geen stroom omdat ze met een generator werken.

Eenvoudige bar met restaurantje.

• Mark29

Bedankt voor je reactie Paul!

Fijn om te horen dat de campign je goed bevallen is. Als je nog meer informatie hebt hoor ik dat graag (bijvoorbeeld staat van sanitair, kan de eurostekker gebruikt worden etc.)

Groeten,

Mark

• **Tes**

Hallo allemaal,

nu alweer heerlijk aan het kijken naar campings voor de komende zomervakantie.

Ik kwam op de site van camping Labadusa op het eiland Čiovo bij Okrug Gornj terecht. De omgeving lijkt me heerlijk rustig en echt schitterend. Toch vinden we het prettig om s' avonds heerlijk over een boulevard te wandelen, een terrasje te pakken en een goed restaurantje aan te doen. Leuke marktjes (mag best toeristisch) zijn we ook voor in.

En zo heb ik dus een aantal vragen.

Is er op deze camping een winkeltje aanwezig voor de eerste levensbehoeften zoals vers(e) brood(jes)?

Is de ligging net zo mooi als internet laat zien?

Zijn er afgebakende plaatsen met electra en eventueel water?

En dan kom ik direct op het volgende punt gezien de reactie van Paul Claeys uit 2009. Is er inmiddels gewoon stroom en dan ook s'nachts? Hoeveel ampere?

Zijn er op korte rij afstand mogelijkheden om te genieten van boven omschreven avond activiteiten?

(Ik ben bekend met stadjes als Trogir en Primosten, leuk!)

Andere info is uiteraard ook welkom. Kon deze camping overigens niet vinden op de div. meningen sites.

• Bo

Hoi Mark,

Er is 1 ding dat ik wel geleerd heb met het maken van een keuze voor een bepaalde camping :

jouw smaak (eisenpakketje) kan totaal verschillen van die van anderen.

Wij zijn dit jaar afgereisd naar camping Rozac, ook op het eiland Ciovo.

We zijn na 2 dagen al gevlucht, omdat onze gedachte bij deze camping totaal anders was dan

de realiteit.

Het was een ramp om op of van het eiland te komen, we deden daar gemiddeld 2 uur over

per keer.Als er een bus of vrachtwagen het eiland op wil, staat het verkeer in de tegengestelde

richting gewoon stil totdat iemand zichzelf echt “opoffert”.

Mijn caravan werd op de terugweg geschaafd door een truck met oplegger, die er anders echt

niet door kon. Diezelfde truck had 2 andere wagens voor mij ook al schade toegebracht.

En als er dan eens minder verkeer is ('s morgens heel vroeg of 's avonds na 8 uur) dan wordt

het ineens een racebaan, waar je je leven niet zeker bent.

Daarnaast leek het wel een grote kermis vlakbij de camping (disco herrie keihard), waren de

plekken zo klein dat we onze voortent van de directie gedeeltelijk op het stuk van de buren mochten

zetten. Die waren daar natuurlijk niet blij mee, en wij dus ook niet.

De gezamenlijke kranen stonden pal tegen de voorkant van mijn tent (iedereen liep zowat bij me in en uit),

en stikte het van de muggen op de toiletten, het zag er echt zwart van op de witte tegeltjes.

Als je dan de foto's en website moet geloven zou het een paradijsje moeten zijn.

Andere mensen zouden hier misschien heel gelukkig van worden, maar ik niet.

Vakantie is tegenwoordig toch al heel duur, maar als het dan zo tegenvalt is het weggegooid geld.

Daarom denk ik dat je nooit alleen af moet gaan op anderen, tenzij je weet dat je exact dezelfde

eisen stelt aan een camping.

Ga voor jezelf goed na wat je prioriteiten zijn en houd daar aan vast.

Ik ken camping Labadusa zelf niet, maar die lag wat verder op het eiland, en zou kleiner en

minder comfortabel zijn.

Alleen om bovenstaande reden(en) al zou het voor mij niets zijn, maar voor jou misschien helemaal geweldig.

Trogir zelf is wel schitterend om te bekijken.

Ik wens je in ieder geval een hele prettige vakantie, en veel voorpret.

Bo

• **Tes**

Oh oh, ik had wellicht toch beter een nieuw onderwerp kunnen aanmaken om verwarring te voorkomen.

Ik dacht er goed aan te doen om via dit bestaande topic mijn vraag te deponeren om “vervuiling” (meerdere topics zelfde onderwerp) te voorkomen.

Ik zie nu dat er gereageerd wordt op iemand die dit topic in 2009 opende. Mijn vraag is wel gerelateerd dus wellicht dat jouw reactie, Bo wel van toepassing is?

• geert

Hallo , ik ken de camping vrij goed , Links ervan is een pri bar waar te prachtig toeven is , rechts zit naar onze mening één van de beste restaurants Kanoba Dugo van het eiland , Stroom is er ‘snachts niet , zoals reeds eerder vermeld werkt met met generatoren en die zouden ’snachts te veel lawaai maken , het sanitair is netjes en er is een mini-market , Verder lekker niets doen en genieten ………

Camping Rozac ken ik ook en ……………..INDERDAAD een totale afrader , je zit als het waren op een autosnelweg , overbevolkt vuil en zéér lawaaierig

• lavanda

Ook wij gaan naar Okrug Gornji. En zolangzamerhand krijgen we er erg veel zin in!!!

Alleen, weet iemand een weg,waarbij je tegen de avond snel van Ciovo af kunt komen??

En kan iemand ons vertellen wat de taxiboot naar Trogir kost??

Meer leuke tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!!

• Carla

Hoi Lavanda,

De boot vertrekt ieder half uur vanaf het Copacabana strand (kleine haven) in Okrug Gornji. De overtocht kost ca. € 2 voor volwassenen en kinderen tot 6 jaar varen gratis mee.

groetjes!

• lavanda

Dank je Carla,

We blijven weer in de buurt….zullen ook vast weer in Split komen,misschien een dagje Brac of Solta.

Nog een paar weken,kan bijna niet meer wachten, helemaal als ik de webcams zie….

Groetjes Ineke