Kuna's pinnen in Kroatië

• An!ta-mv-2-meiden

Van de site van de rabobank afgeplukt :D

Veelgestelde vragen

Hoeveel betaal ik voor pinnen in het buitenland?

Hoeveel u betaalt voor een geldopname of betaling in het buitenland, hangt ervan af of het euro's zijn of andere, vreemde valuta. Uw betalingen en opnames in euro's zijn helemaal gratis. Voor betalen en geld opnemen in andere valuta betaalt u vanaf 1 januari 2007 een klein bedrag.

Als u vreemde valuta opneemt, betaalt u € 2 per geldopname met uw Rabo Europas. Voor opname met uw creditcard betaalde u al € 4,50 per keer. Aan het eind van de maand ziet u deze kosten op uw rekeningafschrift terug als één apart bedrag: het aantal keer dat u vreemde valuta heeft opgenomen maal € 2 of € 4,50. Als u een Rabo TotaalPakket of Rabo RiantPakket heeft, betaalt u deze € 2 niet.

De koersopslag bij vreemde valuta

Als u opneemt of betaalt in vreemde valuta - dus andere valuta dan de euro – betaalt u ook een zogenoemde ‘koersopslag’. Dat betekent dat bij de omrekening van vreemde valuta naar euro de wisselkoers wordt verhoogd met 1%. U ziet dit niet op uw rekeningafschrift; bij de afrekening zit de koersopslag er al in verwerkt. Overigens berekenen alle banken in Nederland deze opslag.

Kosten bij betalen en opnemen van vreemde valuta:

Rabo TotaalPakket en

Rabo RiantPakket Overige pakketten en rekeningen

Betalen met uw Rabo Europas of creditcard 1% koersopslag 1% koersopslag

Geld opnemen bij geldautomaat met uw Rabo Europas 1% koersopslag € 2 + 1% koersopslag

Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50 + 1% koersopslag € 4,50 + 1% koersopslag

• wthielen

Die koersopslag zit dus al in de afrekening verwerkt. m.a.w deze wordt ( mag ) NIET appart verrekend met de klant ( zie de info:De koersopslag bij vreemde valuta

Als u opneemt of betaalt in vreemde valuta - dus andere valuta dan de euro – betaalt u ook een zogenoemde ‘koersopslag’. Dat betekent dat bij de omrekening van vreemde valuta naar euro de wisselkoers wordt verhoogd met 1%. ]U ZIET DIT NIET OP UW REKENINGAFSCHRIFT; bij de afrekening zit de koersopslag er al in verwerkt.). Ik ben toch bang dat je met een creditcard hebt gepind of je bank heeft een fout gemaakt.

• An!ta-mv-2-meiden

Creditkaart echt niet , want die hebben we niet !

Ik ga het terug zoeken en het aankaarten bij de Rabobank ,

Wij hebben vorig jaar nl iedere keer wat minder grote bedragen gepind ( lees € 200,- ) .. Loopt toch aardig op dan he …

Wilde er dit jaar al rekening mee gaan houden als we geld pinde om dan iedere keer toch wat meer te pakken ..

Bedankt iig

• wthielen

Je hebt groot gelijk, zou ik ook doen. Je betaal al genoeg voor je betaalpakket en je pasjes.

Succes

Wim en Inge

www.dracevac.nl

• jean paul

een betere link naar de kosten van betaalkaarten van de ING (postbank)

• Bianca

ik weet dat in 2007 toen ing nog de postbank was dat ik niets extra's betaalde bij opname uit de muur in kro.

Abn amro had wel extra kosten.

Ben benieuwd hoeveel ik dit jaar extra moet betalen nu het ing is geworden.

• baspeels

Dit is hetzelfde gebleven. Waarschijnlijk heb je dan een van de aanvullende pakketten, dan betaal je alleen koersopslag, dit wordt niet apart vermeld. Ik heb het basis pakket van postbank/ing en ik moet nog 1,82 transactie kosten betalen.

• Bianca

ik heb het betaalpakket:D

• Lara

Net terug van een vakantie in Kroatie….

Mijn vriend heeft een rekening bij de ABN-amro en hij betaalde 2,25 of 2,50 per keer dat ie geld uit de muur haalde. Ikzelf heb een rabo totaalpakket en heb inderdaad geen kosten.

• judith

Zelf ben ik net retour gekomen vanuit Kroatie ik heb daar gepint met de nieuwe oranje ING pas met chip en heb daar helemaal geen problemen mee gehad de banken waar ik gepint had waren de Erste bank Austria , Zagebacka banka,

ik heb ze allemaal uitgeprobeerd .

Het was geen probleem alles ging vrij makkelijk net zo als de oude postbank kaart . En ook nog bij de PBM banka

dit was de derde bank .

Voor de rest wens ik iedereen een mooie vakantie in het warme en mooie Kroatie.

groetjes Judith