Ook terug uit Kroatie

• deron

Wij zijn al een paar dagen terug uit Kroatie.

Ben van de week eerst naar het ziekenhuis moeten gaan, ik was gevallen van een klein kort trapje (bij de bakerwinkeltje) op de camping, had een dikke linker grote teen, na 10 dagen bij thuiskomst bleef me teen dik, naar de dokter geweest het blijk dat er een schuurtje in me teen zat.

Het rijden naar en terug was ook goed verlopen, gas tanken ging ook goed wel een goede verloopstuk nodig.

En het rijden in Kroatie dat ging ook prima.

De vakantie was heel goed de mensen waren wel vriendelijk bij ons

We zaten wel in Dalmatie.

Eerst hebben we een weekje op cruise geweest vanaf Zadar en vele eilandjes bezocht grote en kleine maar wel allemaal heel mooi, en overal waren de mensen vriendelijk

Daarna zijn we 3 weken op eiland Pag camping Simuni, het is een heel leuke en goede camping, we hebben daar goede ervaring mee.

We hadden via Easycamp een stacaravan gehuurd maar dat nooit meer, als we terug op vakantie ga te Simuni boeken we direct bij de camping zelf is ook goedkoper en beter plaatsen en beter onderhouden, de caravan die we kregen en ook bij anderen mensen eerst schoonmaken want hij was heel vies en vuil, gingen er mensen weg dan werdt er gewoon niet schoongemaakt. De stacaravans van de camping zelf werden ieder keer goed schoongemaakt.

In het restaurant van de camping kon je iederen vrijdag voor 160 kuna 2p heerlijke vis schotel eten en de zondag was het vlees schotel voor 120 kuna 2p.

We hebben een leuke vakantie gehad een zeker voor herhaling vatbaar.

Mvgrt: deron

• Guido

Dat is gelukkig dan weer een positieve ervaring.Zijn jullie ook op Cres geweest met de boot en lag hij in Zadar zelf langs de kade of nu ook bij een soort industrieterrein buiten de stad waar tegenwoordig ook de carferry naar Losinj aanlegt.

• deron

Op eiland Cres zijn we niet geweest

Wel bij Vodic; Krka watervallen; eiland Sali; Trogir en Kornati

De boot lig niet ver van de voetgangerburg, niet naast de carferry

• Guido

Dus vanaf Zadar net de ander kant uitgevaren.De ligging van de boot klopte dus gelukkig met de eerder gegeven info.

Je zou op een bewaakte parking staan.Waar was die dan?Toch niet die tegenover de voetgangersbrug ?

• deron

De parking (hoog groen gebouw) is aan de overkant van de voetgangerbrug gelegen 10 min lopen vanaf de boot.

• brigittevt

Fijn te lezen dat de camping beviel ! Wij hebben stacaravan via Idriva Tours …. Nou ja, in het ergste geval eerst soppen ;-) Nog twee weken, ik heb er zo'n zin in ! Als je nog tips hebt hou ik me aanbevolen.

Sterkte met de teen (auw pijnlijk !)

• deron

De camping is zeker heel goed, de mensen die er werken zijn vriendelijk en helpen graag.

Je heb een stacaravan met airconditioning (dat kun je echt goed gebruiken nu, wij hadden dat niet.) en je staat ook op een betere plek

Aan de ingang van de camping heb je een info bali daar kun je ook internetten wifi.

Daar werkt een oudere man (wit/grijs haar) die kan je veel tip geven.

Ga naar de supermarkt in het stadje Pag is goedkoper dan op de camping

Is 10 min rijden vanaf de camping

Je rijd die supermarkt voorbij als je voor het eerst naar de camping rijd.

Er staat een naam op dat gebouw Lorenco (ben niet meer zeker of ik het juist schrijf)

je kun er ook pinnen.

De kaas van het eiland Pag is ook zeer lekker “Paski Sir”

Is +- 1 1/2 uur rijden vanaf de camping ben je zo te Sibenik een leuk stadje met vele kerkjes en 1 grote kerk die wel mooi is, en na een klim op een reuine heb je prachtig uitzicht van Sibenik er is ook een leuk markje en terrasjes daar.

En ook op +- 1 1/2 uur rijden ben je bij het Plitvicka park die zeer mooi is met vele watervallen.

Ik wens jullie een prettige vakantie daar, en schrijf ook op het forum hoe jullie vakantie was?. (en pas op het trapje bij de bakkerwinkeltje)

• brigittevt

LOL Ja, dat trapje ga ik zeker in de gaten houden. Dank voor je tips, na mijn vakantie uitgebreid verslag ;-) Plitvice gaan we ook naar toe, 2 overnachtingen bij Mirjana (of was het nou haar moeder ?), dus een volle dag om alles daar te bekijken … Is er ook een PC om te internetten ? Wij willen deze keer eens laptop-loos op pad, maar jongste dochter protesteert, wil contact hebben met vriendin in Turkije hahaha … De jeugd van tegenwoordig :-) Naja , anders moet ze maar afkicken …. !

• deron

Het is Mirjana moeder?.

Als je er een volle dag te Plitvice park ben ga je heel veel mooie watervallen zien.

Aan de info balie van de camping hebben ze 1 laptop die je kunt gebruiken.

Als je eens even een mailtje naar me stuur hdebrouwer@zeelandnet.nl dan kan ik je al laten watertanden met foto's van het Plitvice park.

• brigittevt

Thanks Deron …. Ben heel benieuwd naar die foto's, maar ik wacht toch nog een geduldig op het ‘wow’ effect ;-) Vandaag papieren binnen gekregen en als ik naar buiten kijk zie ik een bui die denk ik een dag of 2 gaat duren hahahaha …. Kroatie we komen eraan !