lidl in Porec

• Norbert HR

Abak brood kost bij de Lidl rond de 6 Kuna oftwel iets meer dan 0,85 euro.

Nu kun je al het brood wel mee gaan nemen uit Nederland, waar je het voor 0,20 euro kunt kopen, maar voor 2 weken brood scheelt je dat dus 10 euro wanneer je 4 broden per dag zou eten.

Maar het houdt wel in dat je hele auto is volgeladen met brood en of dat nu die 10 euro waard is ?

• Jo

In vergelijking met ons Vlaamse brood vind ik het Kroatische brood nu niet speciaal lekker. Maar daarom zeulen we er nog geen mee, hoor. Wij zeulen enkel onze koffie mee. We drinken trouwens thuis ook altijd ons vaste merk. ‘t Zal beide wel een kwestie van smaak zijn maar een halve kilo koffie neemt nu ook niet zoveel plaats in dat je ’t er voor laat.

• Norbert HR

Jo,

Koffie kan ik begrijpen. Wanneer je geen zin hebt in capuccino of een machiato, maar gewoon koffie met melk en suiker wilt hebben dan kun je inderdaad maar beter de Ned koffie meenemen.

V.w.b. het brood is inderdaad het industriële brood niet al te smakelijk, maar dat is in Nederland precies eender. Er zijn echter ook genoeg warme bakkers, waar het brood de hele dag door vers wordt gebakken en dan proef je toch het verschil. In Porec, Pazin en andere dorpjes kun je die bakkers wel vinden, maar hou er wel rekening mee dat het brood de dag erna inderdaad meteen oud is.

• Wiel

Als ik mijn vacantiedag moet beginnen met diepvries- of afbakbroodjes dan is de lol er vlug af.

Zeg nou eens eerlijk, wat is er heerlijker dan 's morgensvroeg lekkere broodjes of croissants van de “echte” bakker……………….?

M.v.g.

• Norbert HR

Wil niet vervelend zijn, maar alle croissants welke je in de gemiddelde koffie bar eet…………………………………….komen allemaal uit de diepvries, is ook gewoon afbakspul.

Alleen de echte warme bakker maakt het brood nog vers, alle anderen hebben gewoon afbakbroden, croissants etc

• Wiel

Dat bedoel ik nou juist Norbert, “de echte warme bakker”………………..:)

M.v.g.

• aggie

nou ,het gaat me niet om het geld ,maar die afbakbroodjes van lidl of aldi die zijn helemaal geweldig

en s,morgens vers uit de oven is maar wat lekker ,met lekker kaas en jam

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

dus vandaar en als ze in porec bij de lidl ook zijn dan halen we ze daar

dobar tek aggie

• Wiel

Ik ken die “afbakbroodjes” ook wel, of je ze nu koopt in Croatië, Noorwegen, Portugal of Polen, het blijft “Karton” vergeleken met de verse broodjes van de ECHTE warme bakker…………:(

Mijn idee !

M.v.g.

• Wietze

Wiel Schreef:

——————————————————-

> Ik ken die “afbakbroodjes” ook wel, of je ze nu

> koopt in Croatië, Noorwegen, Portugal of Polen,

> het blijft “Karton” vergeleken met de verse

> broodjes van de ECHTE warme bakker…………:(

> Mijn idee !

>

> M.v.g.

Dan heb je ze nog nooit goed klaar gemaakt, even vochtig maken en dan in de heteluchtoven, Heeeeeeerlijk.

Groeten.

• Wiel

Ik zou echt niet weten wat de “cullinaire waarde” van deze voorbakbroodjes is. In Vlaanderen noemen wij die afbrakbroodjes “luie wijven pistolets”…………………..:D

Geef mij maar “The real thing”. In geval er geen warme bakker in de buurt is kan het een (nood)oplossing zijn.

M.v.g.