Witte zoete wijn bij de Lidl o.i.d.?

• EBC

Niets lekkerder dan een glas witte zoete wijn met ijs als het mooi weer is. Helaas heb ik het tot nu toe nog nooit kunnen vinden in Kroatie.

Nu lees ik net dat er in Porec een Lidl zit, hebben ze daar misschien wel witte zoete wijn? Ik vind het onzin om allerlei dingen mee te nemen die daar ook verkrijgbaar zijn.

• deron

Kijk eens op www.lidl.hr

• Vino

Muskat Hallo,

Als je niet zo zuinig bent kun je zoete topwijn krijgen. Vanaf 60 kuna verkrijgbaar, overal.

In New York gaan die voor 200 dollar weg. Dus Muskat

• EBC

Bedankt voor de tip, ik heb ooit wel eens Muskat gekocht maar vond hem erg zoet ( het is ook nooit goed ;-) maar ga het toch nog eens proberen als ik er ben.

Het ging me ook niet zozeer om de prijs, maar was benieuwd of ze bij de Lidl of andere supermarkt ( slijter ) de wijn hadden.

• Guido

Slovinië heeft ook een lekkere.Hij heet gewoon Sladki Muskat.Misschien een paar flessen in Slovenië kopen.Verder heeft de Metro ook nogal wat keuze in wijntjes.Met je eigen Makropasje kan je er in of of gewoon met het pasje van een kroatische kennis.

• Vino

Sladki (slatki in kroatisch) betekend zoet, muskat is altijd zoete wijn.

• Guido

Dat is duidelijk maar ik heb hier een fles (nu nog vol) voor mij staan en zo staat het op de fles.. Slatki Muskat -Vrhunsko vino - Slovenska Istra.Van Vinakoper.Gekocht bij www.slavino.be

• Norbert HR

Vino,

Bedoel jij niet de dessertwijn ?

Ik geloof dat EBC op zoek is naar gewone witte wijn om bij het eten of 's avonds te drinken.

Je kunt kijken bij Lidl, maar kan je Plodine ook aanbevelen. Zij hebben momenteel Chileense wijn, goede kwaliteit, voor 20 Kuna.

• Guido

De genoemde wijn wordt ook als aperitif gedronken.Heel erg zoet is hij niet maar wel lekker.Kan EBC best drinken op haar aangewezen wijze.

• Vino

Maar in istrie drink je normaal malvazija. In kroatie koop je geen chileense wijn (lijkt mij)

En dat kun je het beste kopen bij een boer. Overal staan bordjes met vinska cesta.

Als je niet zeker weet wie verkoopt even ergens aanbellen en de mensen zullen je verder helpen.

Probeer de wijn, vind je het lekker, dan koop je de wijn en anders niet.

Kost ongeveer tussen de 15 en 25 kuna de liter. En het is een leuke trip om te maken.

Er bestaan ook wijn route kaarten. Een echte aanrader.