Witte zoete wijn bij de Lidl o.i.d.?

• Norbert HR

Vino,

Sorry het te moeten zeggen, maar de wijn van de boer heb ik hier al geruime tijd geleden afgezworen. De bagger die je daar af en toe krijgt verdient het predikaat wijn niet eens.

Deze wijn welke ik nu koop is stukken beter van kwaliteit dan wat ik hier kan vinden en qua prijs niet slecht. Ik betaal liever 20 Kuna voor een goed drinkbare wijn dan 20 Kuna voor 1,5 Liter bocht.

De betere wijnen van de boer kosten vaak al ruim meer, ken zelfs boeren die vrolijk 50 Kuna per 1,5 liter vragen. Dan blijf ik toch liever bij mijn Chileense of Italiaanse wijn.

• jean paul

helemaal mee eens, norbert.

wat de kroatische wijnen lekker maakt is de entourage: zon, terrasje aan de haven, vakantiegevoel.

als je al dit wegdenkt kom je er achter dat het niet te drinken is.

neem maar eens een fles mee naar huis en drink hem leeg op een herfstachtige namiddag in november.

tuurlijk zijn er wel drinkbare kroatische wijnen maar dan zit je wel in de topklasse wat prijzen betreft.

en voor die prijzen heb je echt de top of the bill chileense, australische, italiaanse of zuidafrikaanse wijnen.

• Guido

Het zal je toch ook bekend zijn dat het niet alleen malvalvazija is inIstrië maar wat denk je dan van de Terran bvb?

• Norbert HR

Guido,

De wijndiscussie is hier meermaals gevoerd en het eindresultaat blijft immer hetzelfde.

De prijs/kwaliteit verhouding van Kroatische wijnen is diep bedroevend. Je betaalt doorgaans het twee- tot drievoudige voor Kroatische wijn als voor gelijkwaardige wijn uit Italië, Chili, Z-Afrika etc.

Om enigzins in de buurt te komen van de kwaliteit welke ik nu koop (Chileens) moet ik rekenen op 70 tot 80 Kuna minimaal, vind ik ietwat overtrokken.

En nee, dat houdt niet in dat Kroatië geen goede wijnen kent, die zijn er best, maar die zijn simpelweg veel en veel te duur.

• Guido

Inderdaad Norbert en ik ben het steeds met je eens op dat punt.Ik dacht alleen maar dat iemand die zich Vino noemt toch moet weten dat het niet alleen Malvazija is in Istrië.

• heleen sonnemans

Even nog over de witte wijn bij de Lidl, zij verkopen een Muscat Spumante een ;licht mousserende witte wijn smaakt ijskoud perfekt en kost maar 14 kuna.

verder is alle witte wijn halfdroog of droog.

Tevens verkopen alle supermarkten , chileense,zuidafrikaanse, australische, en nog vele andere buitenlandse wijnen.veel plezier met de wijn en fijne vakantie