vakantieland en tolgeldfraude

• Peter

Dag Jo,

helaas is de camping niet rolstoelgeschikt. De camping ligt aan het strand…dat wil zeggen je moet een trap van 20 meter naar beneden. het is een stukje klifkust, zeg maar. Dan heb je onder aan de klif een stukje strand van 5 meter en een rustig aflopende zee zonder zee egels.

De jongen van de camping (Zoals wij hem noemden) was een Kroaat, vriendelijk, zwemkoning en een talenwonder ;-).

De camping is zo klein dat geen Nederlandse maatschappij er aan denkt hier een stukje te huren. Ongeveer 30 plaatsen denk ik.

Groet,

Peter

• mirjana

Er is geen verschil tussen visa kaarten visa is visa evt. kan het via anwb aangevraagd zijn. Idereen krijgt een pin erbij maar niet iedere winkel heeft nieuwe app. die bij credit kaarten om een pin vraagt.

• ellen van kooij

Bij een supermarkt in Starigrad Paklenica hadden ze 2 kassa's. Bij de een werd om een pin gevraagd, terwijl de ander nog gewoon een bonnetje uitdraaide en er een handtekening gezet moest worden.

• leon

Ik herken het wel.

In het jaar 2006 was ik in de buurt van Zaton, daar heb ik getankt bij een grote pomp ( naam even kwijt ) iets met groen.

Daar zijn ze nog zo behulpzaam om voor jou te tanken, maar pas op.

Tijdens het tanken zij de pomp bediende ga maar alvast naar binnen, ik nergens geen erg in en naar binnen.

Afgerekent en weggereden, onderweg zag mijn vrouw dat het bedrag niet klopte en de soort brandstof niet op de bon stond vermeld ( bovenste gedeelte was eraf gescheurd ), deze info heb ik namelijk wel nodig voor declaratie.

Weer terug naar de pomp, en vroeg daar om een bon met de juiste info.

Na veel discussie en smoesjes kon de bon nog een x uitgedaaid worden, en tot mijn verbazing stonden daar 2 pakjes sigaretten op vermeld.

zo zie je maar, een mooi land maar let goed op ze zijn toch niet allemaal te vertrouwen.

• jessica

Alsof in NL alles koek en ei is…

• Guido

Op dat gebied heb ik in Kroatië nog geen problemen ondervonden.Verder weet ik ongeveer het te betalen bedrag en betaal dan met gepaste of bijna gepaste munt en dan kan er zeker niet veel mis gaan.

• Marius

Wij hebben verschillende dingen meegemaakt in de 3 weken dat we in porec verbleven ten eerste toen we bij het tolpoortje aankwamen 40kuna betalen ipv 20 kuna omdat wij een bestelbus hebben en de caravan erachter dus hadden al een vermoeden dat er iets niet klopte maar toch maar betaald en zo op de terugweg goed gekeken op het bord met tarieven en ja hoor boven de 3500kilo 40 kuna betalen maar ik heb een b rijbewijs en ben met de bus en caravan geen 3500 kilo maar 3100 kilo maar de man ik het tolhokje zei doodleuk I now my job daar konden wij het mee doen de slagboom bleef onlaag dus uiteindelijk toch maar 40 kuna betaald. op een dag een bootje gehuurd er werd niets gecontroleerd smorgens maar savond werd alles gecontroleerd en de schroef was beschadigd of we even 125 euro wouden betalen en er werd ook bij gezegd jullie zullen toch wel een reisverzekering hebben dat hebben wij natuurlijk maar dat wil niet zeggen dat wij zo opgelicht willen worden dat hebben we duidelijk gemaakt en zijn zo vertrokken maar leuk is het niet.en in de supermarkt reken ze gewoon andere prijzen aan de kassa dan er in de winkel vermeldt staat als ze mee gaan kijken zeggen ze wrong prijs. verder een heeeeeel mooi land alleen zonde dat ze zou dat de mensen omgaan .

• Gerrit Peels

Ik kom er al meer als 25 jaar en er 1 keer geprobeerd me te neppen dat was bij een slager en nog voor de oorlog, daarna nooit meer.En een busje met caravan valt in een hogere klasse en is duurder zelfs in Oostenrijk.

• Piet

De meneer met busje en caravan met gewoon b rijbewijs?????? Ik denk dat dat onmogelijk is. Die 3500 kg telt voor het maximum toelaatbare gewicht van beiden dus lijkt het me sterk dat je daar met een busje niet boven komt. Dan moet je wel een heel erg kleine caravan hebben. Want als je een beetje personen auto voor je normale caravan zet kom je er al boven. En aangezien een bus uitzichzelf al weegt wat het max toelaatbare van de meeste personenauto's is, komt je er al snel boven.

• Jacques

Beste Marius

Naar aanleiding van jouw verhaal ben ik even gaan kijken (nou ja, ik kwam er toch langs).

Let op:

Busje minder dan 3500 kg is kategorie II en dus 20 kn

Busje minder of zwaarder dan 3500 kg MET AANHANGER OF CARAVAN is kategorie III en dus 40 kn

Je hebt betaald wat je moest betalen. Je kan het controleren op de website van Bina.

Met je verhaal over de boot kan ik niets mee. Maar als ik een auto huur loop ik er ook helemaal omheen om te controleren. Ook iets voor een boot misschien?

Dat er aan de kassa andere prijzen worden gerekend heb ik in 22 jaar (waarvan de laatste 14 maanden continu) nooit iets van gemerkt. Niet bij Plodine, Mercator, Pevec of Brico en de vele andere winkels waar ik ook kom. En ik bewaar elk bonnetje vanwege mijn boekhouding dus is het zo te controleren.

Je hebt waarschijnlijk een pechvakantie gehad wat overal voor kan komen.

Ik hoop je volgend jaar toch tegen het lijf te lopen als je aan het genieten bent van een mooie vakantie.

Groetjes

Jacques