Goed nieuws; op http://lccnieuws.blogspot.com zie ik net dat Wizzair vanaf maart begint met een goedkope verbinding tussen Dortmund en Zagreb. Dortmund is goed te doen vanuit de grensstreek dus we hebben er weer een goedkope connectie bij!
Goed nieuws; op http://lccnieuws.blogspot.com zie ik net dat Wizzair vanaf maart begint met een goedkope verbinding tussen Dortmund en Zagreb. Dortmund is goed te doen vanuit de grensstreek dus we hebben er weer een goedkope connectie bij!
Goed dat er weer een maatschappij bij komt, maar niet zo interessant voor mij persoonlijk. Eerst is Dortmund nog een half uurtje verder dan Keulen. Maar dat neem ik er graag bij mochten de verbindingen interessant zijn.
Maar zoals o.a. ook deze vanuit Keulen is er hier weer een vlucht op een onwaarschijnlijk uur 8.15. Dit wil zeggen er zijn rond 6 uur dus vertrekken rond 3 uur.
En dan voor de terugvluchten : deze zijn ook vrij vroeg in de voormiddag zodat je weer een ganse dag verliest.
Ik zou graag eens heenvluchten zien rond de middag en terugvluchten zo laat mogelijk op de dag. Maar ja, wie ben ik of wie zijn wij ;-)
Wat wel interessant is zijn de vluchten op zaterdag. Bij mijn weten was die dag een zwart gat wat vliegtuigreizen naar Kroatie betreft (goedkope dan toch).
Leuk, maar dan sta je in Zagreb……………….en dan ?
Een goedkope verbinding heeft alleen maar zin wanneer het naar Pula, Zadar of Rijeka gaat. Helaas is de Kroatische overheid nogal anti goedkope vluchten en derhalve hebben easyjet en Ryanair weer veel van hun verbindingen gecancelled.
Het lijkt erop alsof dit land er absoluut alles aan wil doen om ook maar niet vooruit te komen.
Rijeka zou zeker wat meer gepromoot mogen worden. Het is een ideale luchthaven voor de Kvarnerbaai, de eilanden Cres/Losinj/Rab/Krk , en ook voor de kustplaatsen richting zuiden (Bakar, Kraljevica, Crikvenica enz…) Maar anderzijds, met de nieuwe snelwegen ben je nu op 3 uur met de bus vanuit Zagreb naar Rijeka. Toegegeven, sneller zou beter zijn, maar het is zeker niet onoverkomelijk en het kost ongeveer 15 euro. Voor de Kvarnerbaai is het zeker wel te doen.
Spijt me, maar het blijft een hopeloze gebeurtenis in Kroatië.
Een land wat zo afhankelijk is van het toerisme moet gewoon de infrastructuur op orde hebben oftewel vliegvelden in de toeristische gebieden, goede bus verbindingen, betaalbare auto verhuur met afdoende capaciteit (niet zoals vorig jaar waar er een enorm tekort was), goede wegen etc.
Om eerst naar Zagreb te vliegen, dan met de bus naar de stad, vervolgens weer in een andere bus naar Rijeka, daar weer wachten op de volgende overstap (als die nog gaat op die dag) en dan maar hopen dat je nog op tijd aankomt voordat men naar huis is…………dat is geen manier van werken. Dat is amateuristisch en op die manier krijg je ook geen paar miljoen extra toeristen naar je land.
Kroatie heeft vliegvelden op de meest ideale locaties:
Pula kan heel Istrië bedienen,
Rijeka / Krk het hele Kvarner gebied
Zadar voor de regio Vir tot Sibenik
Split voor Sibenik tot aan Makarska
Dubrovnik voor het zuiden.
Er zijn weinig landen waar de luchthavens zo perfect liggen om werkelijk het hele toeristische gebied te bedienen en wat doen ze ermee ?
Helemaal niets !!
Dat is in mijn belevenis te zot voor woorden. Wanneer je zo omgaat met je infra structuur dan verdien je het ook niet om meer toeristen aan te trekken.
Toeristen voor Istria vliegen nu naar Trieste en Treviso met Ryanair om dan de reis naar Istrië aan te vangen!!!!
Dan moet je jezelf toch eens achter de oren gaan krabben lijkt mij
Grappig dat je Bakar noemt. Volgens mij bivakkeren daar 0,0 toeristen. En ik denk dat een groter/beter vliegveld van Rijeka daar weinig verbetering in zal brengen. Daar hebben ze (na de sloop van de cokes-fabriek) alles aan gedaan met de bouw van die (m.i. onnodige) fly-over die als een adelaar boven het stadje hangt.
Marko,
Tja Bakar. Het zou wel een mooie plek kunnen zijn, al weet ik niet wat er daar nog in de grond (en in het water) zit… Die snelweg heb ik ook altijd vreemd gevonden en dan nog juist boven een oud kasteel van de Frankopans. Maar je zou nog verschieten van het aantal touristen : 3537 in 2009 (2349 Kroaten en 1188 vreemdelingen) … en dan zijn die ‘in ’t zwart' niet meegerekend ;-)
De gemiddelde overnachtingstijd is 2.3 nachten, dus blijkbaar vinden ze het er ook niet zo leuk.
(wel een toename voor de Kroatische toeristen met 30% maar een afname van 12 % voor de vreemde toeristen, dus eigenlijk ook weer niet zo goed)
Hans
ps : cijfers vind je hier, kan altijd nuttig zijn : http://www.dzs.hr/default_e.htm ga eerst naar “First releases …” (links), dan jaartal kiezen en dan nr 4 (toerisme)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?