nieuwe goedkope vliegverbinding naar Zagreb!

• MarkoMarko

Die snelweg met aanhangsel lijkt me typisch een persoonlijke uitleving van enkele civiele ingenieurs.

De door jou genoemde aantallen verbazen me inderdaad.

Het hotel van Bakar is bijvoorbeeld totaal toeristen-unfähig. De enige gasten die ik in dat Hotel gezien heb zijn volgens mij werklui die in de buurt een klus te klaren hebben. Ik denk dat die dan het overgrote deel van de 2349 Kroaten zijn. Verder heb ik in Bakar weinig gezien dat duidt op het verhuur van kamers/appartementen. Nu is Bakar (qua oppervlakte) best een grote gemeente. Misschien houden de overige “toeristen” zich op in de omliggende dorpen.

• Robert

Ik vind die snelweg is wel erg makkelijk. Overigens heb ik zo mijn twijfels over de architecten. Niet vanwege de vraag of de snelweg mooi is of niet (meningen verschillen), maar toen hij werd aangelegd was de verwachting dat hij vanwege de wind regelmatig gesloten zou moeten worden. Aangezien dit zelden gebeurt vermoed ik dat e.e.a. behoorlijk verkeerd is berekend. Dit keer is dat gunstig uitgepakt, maar ik hoop dat ook de constructie stevig genoeg blijkt te zijn, anders blijft er van Bakar weinig over…..

• Norbert HR

Effe wachten………….

Dus de charme van Kroatië is dat je eerst naar een ander land moet vliegen, dan nog een paar uur in de auto moet gaan zitten om dan, na een complete dag van je vakantie te hebben verspeeld…………………eindelijk in Kroatië aan te komen ?

Dat zou inhouden dat de reis door Italië behoort tot de charme van Kroatië.

Wanneer iemand mij dit uit kan leggen dan ben ik heel benieuwd !!!

• Norbert HR

Ben van de week eens door Bakar gereden, zo'n lekkere regenachtige zondagmiddag en Bakar heeft een groot voordeel………….de weg loopt door, dus je kunt er ook zo weer uit !!!

Bakar is leuk om een kopje koffie te drinken, maar uitzicht op al die oude haven faciliteiten is niet mijn idee van een leuke vakantie bestemming.

Ik denk maar zo: Je gaat toch ook niet in de haven van Rotterdam op vakantie ?

En wanneer je dan ook nog eens Krk op een paar km afstand hebt liggen moet je wel heel diep in de put zitten om daar te overnachten………….of je bent gewoon aan het werk……………….in de haven.

• PeeJee

Nee hoor… de charme is het feit dat je er net iets meer moeite voor moet doen… voor mij persoonlijk begint mijn vakantie al wanneer ik thuis de deur dichttrek… termen als “een complete dag verspelen aan vliegen en autorijden” zijn mij vreemd… ik zit niet dagelijks in een vliegtuig en rijdt ook niet dagelijks door noord italie dus daar kan ik genoeg vreugde uithalen. Ik ben blij dat het allemaal iets meer moeite kost anders zou het massatourisme nog harder toeslaan in Kroatie.

Daarnaast zal europese regelgeving wellicht ook een rol kunnen spelen. Bovendien denk ik dat de kroatische overheid hier ook wel belang bij zal hebben.

Groet PJ

• MarkoMarko

Ergens heb je een punt. Zo beleef ik de reis ook, maar het gaat me lijkt me te ver omwille van de genoemde charmes een soort barricade rondom Kroatië op te werpen. Je kunt altijd nog invulling aan je charmes geven door op jouw manier op de plaats van bestemming te geraken. Laat je de anderen full-speed vertrekken, want over 1 uur en 12 minuten begint hun vakantie……………

Welke Europese regelgeving een rol zou kunnen spelen en wat het belag van de Kroatische overheid is bij de huidige situatie, zie ik niet.