Over wijn zal ALTIJD gediscusieerd worden. Maar ik vind het te ver gaan dat je het zo steld! Franse, Italiaanse, Afrikaanse of eerder wat, er zit OVERAL brol bij. Tussen alle kaf zit koren, dat wil zeggen dat er ook lekkere en niet dure wijn is. Wijn is gewoon afhankelijk van wat je op dat moment lekker vind. De personen, de plaats waar, het moment en de prijs of het land van herkomst heeft daar echt niets mee te maken. En ook ik heb lekkere wijnen gedronken in Frankrijk, Italie of Jakkamakka maar ook evenveel slechte wijn.
En in een restaurant wordt de prijs x drie gedaan maar daar moeten dan ook nog andere onkosten bij verrekend worden. Ben je daar niet mee akkoord moet je water van de kraan drinken.
Maar één vraag stel ik mij dan wel, waarom wordt Dingac zo duur verkocht? Antwoord, omdat de wijn opgekocht wordt door meestal Duitse investeerders! Vandaar de prijs…prijs en aanbod, zo simpel is het.
Waarom zijn misschien andere wijnen goedkoper? Nog nooit gedacht dat ten eerste de oppervlakte = productie, de prijs naar beneden haalt en ten tweede dat door bepaalde landen de reklame door de staat bestaald wordt. In Frankrijk ongeveer 20.000.000 euro per jaar. In Kroatie verdwijnt dat geld ergens anders naar….Vul zelf maar aan!
En stop nu a.u.b. met altijd zo negatief te doen, leer leven met het feit dat Kroatie van ver terugkomt en dat er nog een lange weg moet afgelegd worden! Leer eens genieten op een possitieve manier! En tussen haakjes, IK KAN WEL LEZEN HOOR, maar lees dan zelf eens na wat je al geschreven hebt in het verleden.