Ik denk eerlijk gezegd dat vooral het grote probleem ligt bij de ganse groep politici in Kroatie, én ook bij de bevolking. Zowel de staats-arbeider in de 3-maj-scheepswerf tot de zelfstandige dakwerker. Er moet vooral een grote mentaliteitsverandering komen. En dat staat los van katholiek, atheist of gelijk welk ander geloof. Een luie werkman aan een overheidsbedrijf blijft diezelfde luierik, atheist of Katholiek. Pas op ik zeg niet dat ze allemaal luieriken zijn hé. Hetzelfde geld zeker ook voor een ambtenaar die wel goed werk levert. Wat die in zijn prive sfeer doet, naar de kerk gaan of niet, doet voor mij niet terzake.
M'n moet vooral eens gaan inzien dat Kroatie er op vooruit zal gaan (en dat potentieel is er zeker) als iedereen wat beter zijn best gaat doen en niet op de overheid (of EU) gaat rekenen. Een land is maar zo rijk als de som van alle rijkdam van al zijn onderdanen. En in dit geval maken vele kleintjes wel een groot.
Met tijd en boterhammen komt dat allemaal wel goed zij m'n grootmoeder. Duimen maar.