Het is logisch dat je ‘gewilde’ appartementen misschien vroeger moet boeken. Als je perse in een bepaald appartement wilt zitten is het handiger om gewoon vroeg te boeken, je bent immers toch niet op zoek naar wat anders.
Wanneer je gewoon hier naartoe wilt komen, ergens wilt slapen en voor de rest gewoon naar het strand wilt, biertje en een terrasje wilt pakken dan hoef je absoluut niet vroeg te boeken.
Vorig jaar was er een enorme leegstand onder de appartementen, zelfs gedurende augustus (doorgaans het absolute hoogseizoen) waren er appartementen in overvloed en klaagden vele eigenaren steen en been dat er geen toeristen waren. Uiteraard was dat niet zo bij degenen die vaste klanten hadden of die in een bepaald segment actief zijn.
De crisis is in veel landen niet over en ik heb zo het vermoeden dat veel Duitsers, Oostenrijkers en Italianen gewoon op het laatste moment gaan beslissen waar ze naartoe gaan.
Kom je in Juni dan zou ik me nergens zorgen over maken. Boek vooruit indien je een speciale locatie wilt hebben, zo niet dan stap je in de auto en zoek je ter plekke. In Juni staat grofweg 75 % van de appartementen leeg, daar zou wel wat bij moeten zitten lijkt mij.