vakantie kroatie

• Rina Siedsma

Hallo allemaal,

wij hebben een vakantiehuis gehuurd in juni op het eiland pag, stara novalja, het is voor ons de eerste keer naar kroatie. Ik zou graag wat tips over bezienswaardigheden krijgen. Ook willen we graag naar de plivice meren. Is dat goed te doen vanaf pag met de auto? Is er een goede mogelijkheid om te overnachten daar bij particuliren en wat zijn daar ongeveer de prijzen van?? We gaan met 6 personen. Alle tips zijn welkom!!

alvast bedankt!

vriendelijke groet, Rina

• Guido

Bezienswaardigheden genoeg:Pag zelf-Paklenica-De steden Zadar-Sibenik-Trogir en Split-De Kornati elandjes-De eilanden Ugljan-Pasman-Een boottochtje op de Zrjmanjarivier en dan ook en vooral Plitvice.Dat laatste is vanuit Novalja wel in 1 dag te doen maar er een overnachting daar lijkt mij beter.Voor een goed partikulier overnachtingsadres kan je kontakt opnemen met Mirjanarapais@hotmail.com. Een lekker etentje in het sfeervolle restaurant Licka Kuca kan ik zeer aanbevelen.

• Rina Siedsma

Hoi Guido,

dank je wel voor je supersnelle service!! Neem alles mee in juni… hoop dat ik aan twee weken genoeg heb haha.

groet,rina

• geert3

het beste overnachtingsadres (zonder aangebrandde eieren als bij die ander):

Pansion Bicanic

Rina Siedsma Schreef:

——————————————————-

> Hallo allemaal,

> wij hebben een vakantiehuis gehuurd in juni op het

> eiland pag, stara novalja, het is voor ons de

> eerste keer naar kroatie. Ik zou graag wat tips

> over bezienswaardigheden krijgen. Ook willen we

> graag naar de plivice meren. Is dat goed te doen

> vanaf pag met de auto? Is er een goede

> mogelijkheid om te overnachten daar bij

> particuliren en wat zijn daar ongeveer de prijzen

> van?? We gaan met 6 personen. Alle tips zijn

> welkom!!

> alvast bedankt!

> vriendelijke groet, Rina

• Guido

Zie een foutje in het emailadres mirjanarapaic….met een c dus en geen s.Verder is juni een mooie maand om er te vertoeven:nog geen zeer grote drukte en een aangename temperatuur.De vlucht Pula-Zadar wordt uitgevoerd door Croatia airlines.

• Guido

Rotte opmerkingen en rotte eieren gaan blijkbaar goed samen.

• Rina Siedsma

Dank je Guido voor de zeer bruikbare tips! Ik zal overleggen en contakt ompnemen met het logeeradres. Is het verstandig dat ruim van tevoren te doen of kan dat tegen die tijd ook nog wel. Had al eerder gehoord dat je het beste in juni kon gaan, we hebben geen schoolgaande kinderen dus het kon ook mooi. Weet je misschien of het ook mogelijk is om makkelijk particulier een boot te huren,, drie van ons zijn nl verwoed snorkelaars en 1 van ons duikt.

groet,rina

• Guido

Nee,Rina,over het huren van een boot kan ik je jammer genoeg geen info geven maar ongetwijfeld zullen andere bezoekers van dit prikbord wel reageren.Als je meer info wilt over genoemde uitstappen,tik dan gewoon de woordjes Pag-Plitvice-Zadar-Paklenica-Ugljan-Pasman-Sibenik-Pag-Zrmanja- Trogir-Split en Sibenik eens afzonderlijk in op Google en de info waait je tegemoet.Nog een goede site waar veel info over Kroatië te vinden is www.kroatie.org van Hans.

• Guido

Nog een tip : de SNELSTE route naar Novalja gaat over de A1 vanaf Zagreb tot de eerste afrit voorbij de Maslenicabrug: Pag-Posedarje-Razanac. (Zie Routeplanner Michelin) Wat reserveren betreft is dat zeker aanbevolen.Neem maar eens kontakt op met Mirjana.

• Rina Siedsma

We hebben een tom tom… ik weet niet of die je ook via die weg lijdt maar we nemen het zeker mee! Ik zal met de rest overleggen en dan zeker contakt opnemen met Mirjana, kan dat in het nederlands of kan het in het Engels, mijn duits is niet zo geweldig!