diverse vraagjes eerste reis kroatie.

• Norbert HR

Ronnie,

Het spijt me zeer, maar wanneer ik jouw laatste reactie lees dan vraag ik me echt af waarom je uberhaupt de vraag hebt gesteld ?

Eigenlijk heb je je mening van tevoren al bepaald, vertrouwt de reacties alhier niet, maar wil dat iedereen nog een keer inwrijven.

Wanneer jij je vol wilt laten prikken dan is dat prima voor mij, doe wat je niet laten kunt. Dat je weinig kennis hebt van dit land kan ik je ook niet kwalijk nemen, maar doe ons een lol……………………..wanneer je niet van plan bent om naar de antwoorden te luisteren……..stel de vraag dan ook niet.

Zowel Robert, Heleen als ik wonen hier, leven hier gewoon van dag tot dag, Robert heeft zelfs kleine kinderen en woont in een redelijk grote stad. Heleen en ik wonen in Istrië min of meer op het platteland. Zou het kunnen dat wij dan ook enigzins weten wat je hier nodig hebt ?

Maar goed, veel plezier bij de ‘spuit actie’ en dat het maar een goede vakantie mag worden.

Even voor de goede orde: ja we hebben internet, er is televisie, radio is er ook en we eten met bestek.

Prettige vakantie

• ronnie09

het spijt me norbert, maar waar heb jij last van?

Er zijn hier voor en tegens over het vaccineren en ik kon bij het stellen van de vraag de site die jan noemde helemaal niet.

Is het dan zo dat als ik niet doe wat jij adviseert dat het dan meteen helemaal fout is?

Ik vind het erg jammer dat je hierdoor beledigt bent, en schijnbaar kennen wij elkaar al langer want jij weet precies wat mijn mening is en dat hij eerder al gevormd was.

En prima dat jij daar woont en bepaalde dingen hierdoor goed weet, maar als het gaat om gezondheid dan geloof ik liever artsen die hiervoor geleerd hebben.

Als mijn auto kapot is luister ik ook naar een monteur, ook als er andere mensen zijn die wel eens aan een auto gesleuteld hebben en een andere mening hebben.

En ja dat van het internet en televisie mag je mij toch eens uitleggen.

Is het hiermee de bedoeling mij een sneer te geven??

Hierbij mijn oprechte mening(en hopelijk is dan niet iedereen beledigt) als je niet normaal kan reageren op een vraag van iemand die nooit eerder in contact of zelfs maar over kroatie hebt nagedacht, reageer dan helemaal niet.

Ik ben hier namelijk voor advies, en niet om betuttelt te worden.

groet ron(die graag nog steeds goedbedoeld advies ontvangt)

• Norbert HR

Ronnie,

In je eerste posting vraag je hoe het zit met inentingen.

De hele goegemeente deelt je vervolgens mede dat het NIET nodig is.

Waar kom jij mee terug: ‘Nou, denk dat ik het toch maar doe’.

Is je goed recht, maar stel de vraag dan ook niet, simple as that !!

P.S.

Wanneer je dan vervolgens even op een andere site kijkt zie je daar dat je in Nederland EXACT dezelfde inentingen moet hebben.

• Gerrit Peels

Ik heb mij en de kinderen in de 30 jaar dat we in Kroatie komen nog nooit laten inenten

we drinken gewoon uit de kraan en eten ook langs de straat lam schaap of varken van de gril en we zijn nog nooit ziek geweest.ook de kinderen niet toen ze klein waren.

Maar de jongste kreeg in Spanje wel hersenvlies ontsteking van het vuile zwembad water.

• ronnie09

als ik de vraag niet gesteld had zou ik bijvoorbeeld de site travelclinic niet hebben gevonden .

Ik heb het gevoel dat ik aangeef dat ik wel vaccinaties wil nemen en dat jij het ziet als een kritiek op kroatie.

Maar prima, zeg wat je wilt en denk wat je wilt dan doe ik dat ook.

Dit is dan ook tevens mijn laatste reaktie van mij op jou.

Ik ben hier om advies te krijgen en niet om een welles/nietes discussie te houden, en uiteindelijk ben ik degene die bepaald wat hij doet met dat advies en mijn gezondheid.

Uiteindelijk heb ik de verantwoordelijkheid over mezelf en mijn gezin.

veel succes nog met wat je ook wilt hier.

ps, zie niet alles als kritiek of een aanval op iets wat je lief is.

• heleen sonnemans

Even over medische achtergronden, heleen heeft in de travelclinic van het havenziekenhuis gewerkt.

Fijne vakantie!!! groetjes heleen

• Norbert HR

Ronnie,

Ik denk dat je nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel.

Natuurlijk ben je vrij om te vragen wat je wilt, je komt hier voor advies (zoals je het zelf aangeeft).

Maar…………………………………….. wanneer je niet bereidt bent om het antwoord te accepteren…………….en dan maakt het niet uit wat voor antwoord het ook mag zijn……………dan hoef je de vraag niet te stellen.

Voorbeeld ?

“Jongens, ik zit te denken aan een vakantie in Hotel X, is dat een goed idee ?”

Vervolgens zijn alle reacties NEGATIEF, iedereen schrijft NIET DOEN.

en dan……………………….

Kom jij vrolijk terug met: ‘bedankt voor de reacties, maar we boeken toch’

Wat wil je dan met je vraag bereiken ?

Wil je een antwoord zodat je een afweging kunt maken ?

Wil je alleen laten weten dat je toch naar die plek gaat ?

Of is het meer zoeken naar een bevestiging ?

Kortom, wat is de bedoeling ?

Even op google ‘inentingen Kroatië’ intikken en je had exact het antwoord gekregen wat je wilt horen.

Nu reageren er maar liefst 10 personen zelfs meerdere malen en wat is je eind conclusie: ‘het maakt me niet uit wat jullie zeggen, ik had mijn beslissing toch al genomen, ik ga mijn eigen weg’.

In zo'n geval is mijn antwoord…………..heel terecht…………..stel die vraag dan ook niet.

Maar goed, dat schijnt er niet in te gaan, schijnt iets te moeilijk te zijn.

• Robert

Begrijp ik hieruit dat zelfs (ex)personeel van deze organisatie het officiele advies voor Kroatie niet opvolgd?????

• Jan

Norbert HR Schreef:

——————————————————-

> Ronnie,

>

> In je eerste posting vraag je hoe het zit met

> inentingen.

> De hele goegemeente deelt je vervolgens mede dat

> het NIET nodig is.

Niet de hele goegemeente.

Behalve 1 iemand: “ik”, zei de gek.

en Ronnie pikt dit antwoord er uit als het antwoord waar hij het meest aan heeft.

Mag dat, Norbert?

>

> Waar kom jij mee terug: 'Nou, denk dat ik het toch

> maar doe'.

>

> Is je goed recht, maar stel de vraag dan ook niet,

> simple as that !!

>

> P.S.

>

> Wanneer je dan vervolgens even op een andere site

> kijkt zie je daar dat je in Nederland EXACT

> dezelfde inentingen moet hebben.

Welke site dan?

• Jan

Robert Schreef:

——————————————————-

> Begrijp ik hieruit dat zelfs (ex)personeel van

> deze organisatie het officiele advies voor Kroatie

> niet opvolgd?????

Een longarts zal je ook adviseren om te stoppen met roken terwijl het heel goed mogelijk is dat hij zelf wel rookt.

Toen ik in zuidelijk Afrika woonde, adviseerde ik bezoekers ook om anti-malaria te slikken terwijl ik dit zelf niet deed.

Het is ook een ADVIES.

Niemand is verplicht zich hier aan te houden.