Sladoled/IJS

• nammerlaan

Vraag van de kids……….weet iemand al hoeveel Kuna 1 bolletje ijs is dit jaar?….gewoon aan de kust he, ik gok nog steeds zo'n 7 kuna

Nicole

• Robert

Dit wordt niet aangekondigd in de krant dus lijkt me moeilijk te bepalen ;)

De inflatie is momenteel in ieder geval laag en ik vermoed dat er niet veel zal bijkomen.

• nammerlaan

Robert…….het zou kunnen, dat er al iemand in Kroatie geweest is….en misschien al eens een ijsje heeft gegeten…….de krant lees ik zelf ook;)

• Jo

Dan zou er toch een serieuze verhoging zijn. Vorig jaar betaalden we maar 4 à 5 kuna, afhankelijk van de plaats/ligging.

• nammerlaan

Dank je Jo! De kinderen dachten zelf dat het vorig jaar zo rond de 5 a 6 kuna lag….we waren in april-mei in Porec….nog niet echt hoogseizoen dus. Maar zien wat het dit jaar wordt! Dat is bij ons toch altijd een serieuze kostenpost;) , lekker iedere dag een ijsje met zijn 5-en…… alleen van het vooruitzicht worden we al vrolijk.

• Jo

Wij vertrekken begin juni dus dan zal je 't weten. Maar dan wel de prijs op Pag.

• Norbert HR

Vorig jaar was het over het algemeen 5 Kuna, dit jaar heb ik prijzen gezien van 6 Kuna, er is dus weer een Kuna bij gekomen.

Overigens maakt het wel een groot verschil WAAR je je ijsje haalt, want de kwaliteit is soms diepbedroevend.

In Porec zelf is de kwaliteit zeer slecht, maar…………er staat tegenwoordig een ijszaak vlakbij de dubbeldekker (waar het treintje ook stopt) en daar maken ze hun ijs nog altijd zelf. Dat is verreweg de beste kwaliteit ijs in Porec, je proeft daar nog echte aardbeien, goede chocolade, pure pistachio en kan het dus iedereen van harte aanbevelen. Vorig jaar was de prijs 5 Kuna, momenteel zijn ze nog dicht, maar zal ook wel naar de 6 Kuna gaan.

Mocht je in Pazin komen dan kun je ook prima ijs eten op het plein in de stad bij een koffietent genaamd ‘Gema’. Ook zij maken hun ijs zelf en ook daar wordt alleen gewerkt met de beste ingredienten. Het verschil proef je direct.

Een aantal weken terug was ik echter op Krk en daar vroegen ze, in het centrum, 7 Kuna voor een ijsje en dat is dus ongeveer de prijs van Nederland (1 euro per bol).

De ijsjes van Ledo zijn weer duurder geworden. De King kost dit jaar tussen de 13,90 en 15,90 Kuna, afhankelijk waar je hem koopt.

• Robert

Veel ijskramen zijn eigenlijk pas kort open dus ik ben er nog niet geweest… Zou oevrigens zomaar kunnen dat ze de prijzen pas in het hoogseizoen omhoog gooien.

• Robert

Ijsjes van Ledo zijn voor mij nog veel duurder. Daar zitten van die plaatjes bij die mijn zoontjes zonodig allemaal moeten sparen :(

• nammerlaan

We gaan het zien Robert…..we zitten idd in het hoogseizoen, en op Cres….dus van woekerprijzen hebben we waarschijnlijk geen last! Dank voor je reactie