Wegwerkzaamheden buitenland

• Norbert HR

Ik zal het zo meteen ook nog in een andere topic zetten, maar ik kom net aan in Nederland, heb het feest in Oostenrijk en op de weg via Stuttgart meegemaakt en zeg maar gerust GROOT feest.

Oostenrijk is vlak na Salzburg zo ongeveer een grote Baustelle. Vrijwel alle tunnels zijn in onderhoud, met slechts enkele rijbanen, welke ook nog eens versmald zijn. Momenteel zijn er zelfs 's nachts file, dus dat wordt humor wanneer het vakantie verkeer er langs moet. Ook bij de Tauerntunnel wordt gewerkt, kortom mijn advies zou zijn om deze route overdag NIET te proberen. Je staat hoe dan ook muur- en muurvast, zeker nu het vakantie seizoen dichterbij begint te komen.

Het stuk Stuttgart - Munchen is een zelfde laken een pak, je rijdt van Baustelle naar Baustelle, schiet niet op, sommige stukken gewoon 10 km lang met 60 km/u rijden. Ik heb ook dit stuk midden in de nacht gedaan, geen files, maar……………wel een bekeuring, ze hebben gewoon flits kasten neergezet en met geflitst waar je dus 60 mocht, heel fijn maar weer.

De terugreis moet ik nog uitvogelen, heb geen zin om weer in Oostenrijk in de file te staan. Het liefst zou ik de Fernpass weer nemen, is ook een mooie route qua uitzicht, maar dan heb ik dus wel een groot deel Baustellen in Duitsland.

Om kort te gaan, ga onder geen beding de komende tijd overdag in de weekenden rijden, het gaat je gewoon een hele dag in de file kosten en je wordt er knettergek en zwaar geirriteerd van. Wat de Oostenrijkers heeft bezield om dit in het zomerseizoen te doen ontgaat mij volkomen.

• lipik

Bedankt voor deze zeer nuttige inlichtingen. Zo kan ik m'n toekomstige gasten al wat inlichten om de alternatieve routes te volgen !

Hans

• JaPa :o)

Norbert,

Vandaar dat ik deze topic heb geopend, ook wij maar wij niet alleen hebben een hoop ellende meegemaakt op de heen-en terugweg van en naar Kroatië, 1,5 uur in de nacht op de autobahn stil staan (nog niet in het hoogseizoen) is heel normaal.

JaPa.

• Norbert HR

Japa,

Ik heb er nu ook bijna 16 uur over gedaan en heb dus zeer weinig gestopt (alleen even om te tanken en wat koffie te drinken).

Slovenie is geen probleem, wordt nergens aan de weg gewerkt,alleen een klein stukje tussen Ljubljana en Zagreb is nog oude weg, maar zal binnenkort ook snelweg zijn, dan is het dus overal snelweg.

Oostenrijk is dus diep droeve ellende. Het stuk Munchen - Salzburg levert geen problemen op, maar vlak daarna begint de ellende en omdat dit ook nog vaak op klimmende wegen is zal het overdag een grote file zijn. Vrachtwagens rijden al niet snel, maar vroeger kon je die dus op de linkerbaan inhalen, nu dus niet en dan kun je gerust praten van een verkeers infarct. Koppel daar dan nog wat vakantie gangers met caravans en de massale uittochten aan vast en je weet dat sommigen op zaterdag aan hun reis zullen beginnen en misschien op zondag zullen eindigen (die staan dus gewoon alleen op de snelweg).

Op de terugreis ben ik van plan om de A-3 maar eens te nemen en dan de E-43 naar ULM, door naar de Fernpass en dan Oostenrijk en Italie, kijken of dat beter gaat. Maar dat wordt dus ook 's nachts en niet in het weekend. Ben in ieder geval blij dat ik niet met de grote vakantiestroom mee hoef, zou een reden zijn om gewoon maar een paar dagen later te vertrekken. Het heeft immers weinig zin om enthusiast op zaterdag in de auto te stappen en dan pas zondagavond, volledig gebroken, uit te stappen.

• Carla

Maak je borst maar alvast nat, Norbert. Drie weken terug de A3 gepakt… één grote bouwput tot Passau! Op een gegeven ogenblik zelfs maar éénbaans! Misschien heb je geluk en werken ze snel :D

• reridocha

In Duitsland zijn nog steeds grote stukken autoweg op de A3 waar geen beperking gold en daar kun je dan met gemak zeker 's nachts 140 - 150 km rijden.

Oostenrijk, Slovenië en Kroatië netjes aan de snelheid gehouden, die meestal 120 km p/u bedroeg, immers ze stonden in alle 3 de landen veel te controleren op snelheid en vignetten.

• joop

Vorige week zaterdag om 12:30 s'middags vertrokken vanuit NL en om 3:00 zondagochtend in Porec.

Een hoop wegwerkzaamheden, maar geen enkele file.

Heerlijk om niet in vakantietijd te hoeven rijden en gewoon s'nachts door te tuffen.

Dit weekend de terugreis, ga weer op een zondag, hopelijk net zo rustig.

• Jablan

Norbert HR Schreef:

——————————————————-

> Wat de Oostenrijkers heeft bezield om dit in het zomerseizoen te doen ontgaat mij volkomen.

Het is een lange, strenge winter geweest waardoor alle bouwprojecten vertraging hebben opgelopen. De vele regen tijdens de afgelopen maanden zorgt voor extra uitloop. + In het kader van crisisbestrijding hebben verschillende regeringen een aantal nieuwbouwplannen naar voren gehaald.

Deze zomer kan het verstandig zijn om via Innsbrück-Triëst of via Passau-Graz te rijden.

Vanuit België / Zuid Nederland via Karlsruhe, Stuttgart, Ulm, Fernpaßroute, Innsbrück, Trento, Feltre, Conegliano, Trst.

Vanuit Noord Nederland via Kassel, Würzburg, Nurnberg, Passau, Graz.

• JaPa :o)

Beste vakantiegangers,

Hier nog wat informatie van de ANWB over de komende vakantiedrukte.

http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2010/juni/Verkeersjournaal.html?utm_source=nbauto&utm_medium=email&utm_campaign=verkeersjournaal

Goeede reis (Sretan put)

JaPa.

• inge/wagrain

Hier een update van de situatie op de Tauernautobahn: http://salzburg.orf.at/stories/454825/ Er zijn weer een paar Baustellen minder….

We maken ons op voor een druk en zonnig weekend.

Goede reis allemaal!

Inge