Ik zal het zo meteen ook nog in een andere topic zetten, maar ik kom net aan in Nederland, heb het feest in Oostenrijk en op de weg via Stuttgart meegemaakt en zeg maar gerust GROOT feest.
Oostenrijk is vlak na Salzburg zo ongeveer een grote Baustelle. Vrijwel alle tunnels zijn in onderhoud, met slechts enkele rijbanen, welke ook nog eens versmald zijn. Momenteel zijn er zelfs 's nachts file, dus dat wordt humor wanneer het vakantie verkeer er langs moet. Ook bij de Tauerntunnel wordt gewerkt, kortom mijn advies zou zijn om deze route overdag NIET te proberen. Je staat hoe dan ook muur- en muurvast, zeker nu het vakantie seizoen dichterbij begint te komen.
Het stuk Stuttgart - Munchen is een zelfde laken een pak, je rijdt van Baustelle naar Baustelle, schiet niet op, sommige stukken gewoon 10 km lang met 60 km/u rijden. Ik heb ook dit stuk midden in de nacht gedaan, geen files, maar……………wel een bekeuring, ze hebben gewoon flits kasten neergezet en met geflitst waar je dus 60 mocht, heel fijn maar weer.
De terugreis moet ik nog uitvogelen, heb geen zin om weer in Oostenrijk in de file te staan. Het liefst zou ik de Fernpass weer nemen, is ook een mooie route qua uitzicht, maar dan heb ik dus wel een groot deel Baustellen in Duitsland.
Om kort te gaan, ga onder geen beding de komende tijd overdag in de weekenden rijden, het gaat je gewoon een hele dag in de file kosten en je wordt er knettergek en zwaar geirriteerd van. Wat de Oostenrijkers heeft bezield om dit in het zomerseizoen te doen ontgaat mij volkomen.