Ben deze week weer naar Kroatie gereden, maar heb toch de Fernpass genomen.
De 61 heeft niet al te veel Baustellen, alleen bij Venlo is er een stuk van bijna 15 km, duurt eeuwen, maar ik had er geen files.
Voor de rest viel het wel mee en zelfs op de A6 en daarna A 7 was het redelijk te doen (druk maar geen files). Moet wel stellen dat ik op Woensdagavond daar aan het rondrijden was.
Dit keer heb ik het niet in 1 keer gereden, heb in Kempten een ideaal hotelletje gehad, Smart Hotel, waar je dus gewoon ieder moment van de dag naar binnen kunt via zo'n computer scherm bij de ingang, werkt prima.
De volgende dag overdag de Fernpass gedaan, zijn ze ook aan het werk, maar de files vielen mee, misschien een half uurtje stil gestaan. Er was dan ook niet al teveel vakantie verkeer, met name vrachtwagens zaten op de weg.
Daarna gewoon de parallelweg genomen naar Brennero (dus geen vignet of Brenner pas nodig) en onderweg lekker van het uitzicht genoten in een ski oord, waar de kabelbaan gewoon in gebruik was. Ben dus even gestopt, kabelbaantje omhoog genomen, koffie op de top van de berg gedronken en weer naar beneden, kan het aanbevelen.
Eenmaal in Italie ook de parallelweg naar Trento genomen, mooie weg, niet eens zo druk. Van Trento naar Bassano en normaal ga je dan door naar Udine en Trieste en hup naar de grens.
Al met al ben ik dus geen noemenswaardige files tegengekomen, ook slechts een paar Baustellen, maar heb dus ook een compleet andere route genomen. Voordeel is wel dat ik dus nergens tol of tunnels heb hoeven te betalen, scheelt ook een kleine 50 euro en ik heb er nog een mooi uitzicht voor terug gekregen ook.