wordt er echt gecontroleerd of de honden tegen rabbies zijn ingeent?
Mag ik een andere vraag stellen ?
Waarom zou je je hond niet inenten tegen rabiës ? Het is ook voor je eigen veiligheid, want zou je hond het hebben en je zou worden gebeten, dan is er geen remedie, ook jij zult er aan dood gaan. Niet echt een leuk vooruitzicht, dus ik zou toch even snel die spuit laten zetten…………bij de hond dan wel te verstaan.
@Cita
En… mocht je met de auto gaan… de Rabiësvaccinatie is ook in Duitsland, Oostenrijk en Slovenië vereist!
Landen binnen de Europese Unie
Reizen binnen de Europese Unie: Vanaf 3 juli 2004 gelden voor het vervoer van honden, katten en fretten binnen de Europese Unie de volgende algemene regels:
•De dieren moeten in het bezit zijn van een Europees dierenpaspoort.
•De dieren moeten ingeënt zijn tegen hondsdolheid (Rabiës). Reist u naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zweden of Malta, dan moet er bovendien een bloedonderzoek plaatsvinden. Bij uw dier wordt dan bloed geprikt, zodat een titerbepaling op Rabiës antilichamen gedaan kan worden. Uw dierenarts kan u hier meer over vertellen.
•De dieren moeten geïdentificeerd zijn. Dat kan een tatoeage zijn, maar vaak is een chip verplicht.
•Wanneer u met meer dan vijf dieren reist, valt uw reis voor de wet- en regelgeving onder de categorie “commercieel verkeer”. In dat geval kunnen er andere regels gelden!
unquote
wij hebben onze 2 honden altijd mee, (uitgezonderd volgend jaar!)
er is 1x gekontroleerd
ik weet wel dat die prikken wel aantiken, maar je moet ze ook laten inenten als ze naar een pension gaan, je ontkomt er niet aan
moeilijkheid is of iedereen ….ze ook toelaat op app.mten.
zij bezien honden anders
ik heb een rotweiler, wat niet iedereen accepteerd, de grootste hond wat ik in kroatie heb gezien (tot nu toe)
is een herder
TIP.zakje mee (met) schepje, je ziet geen drol in de straat of grasveld, uitlaatvelden oid. kennen ze niet (of nauwelijks)
Gezien Cita's vraag ga ik er vanuit dat zij haar honden nog nooit tegen Rabiës heeft laten vaccineren. Een eerste Rabiësvaccinatie is geldig vanaf 21 dagen na vaccinatie (dus, niet pas na 6 weken!). De Nobivac vaccinatie heeft een geldigheidsduur van 3 jaar. Wordt er binnen de verstrijkingstermijn van die drie jaar gehervaccineerd dan komt deze ‘wachttijd’ van 21 dagen te vervallen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?