honden mee

• rebas

Een chip ingeplant bij honden is reeds een paar jaar verplicht in Belgie.

De reden daarvoor is dat verloren gelopen honden terug naar hun eigenaar worden gebracht,dat kost je dan 75 euro.

Een andere reden is dat bij ongevallen met een hond,de eigenaar kan verantwoordelijk gesteld voor de geleden schade aan derden.

de honden zijn vandaag gechipt en gent tegen rabies.bedankt voor de reacties.

• anjo

Hallo Cita nog even een tip ik weet hoe je de honden vervoert maar in duitsland is het verplicht dat ze in een speciale gordel zitten of bench.ik weet er zijn erg veel regels maar het is ook veiligheid.

toch een vakantie.

Gr Anjo

• anjo

Ik bedoelde natuurlijk ik weet niet.

• Carla

Dat is een goede tip van Anjo! Voor mij is ‘t eigenlijk zo vanzelfsprekend om de hond in de gordel te doen dat ik daar niet eens aan gedacht heb. Ik doe dat altijd, ook in Nederland, al is ’t hier nog niet verplicht. Niet alleen met het oog op de veiligheid van het dier, maar ook voor je eigen veiligheid. In geval van een eventuele noodstop wordt je viervoeter een projectiel! Zo'n autogordeltje is geen grote uitgave. Ze zijn al te koop voor zo'n € 5. Denk er dan tevens aan je honden een tuigje i.p..v. een halsband om te doen, want anders zouden ze zich in geval van een noodstop ophangen en/of hun nek breken!

wij rijden met een combi auto,met zo een traliescherm.moet het dan ook?(gordels)

• Carla

De autogordel is verplicht wanneer je ze op de achterbank vervoert.

er is geen achterbank,maar ze zitten in de laadbak.kan ze wel zien en aanraken hoor.

• anjo

Hoi Cita in de laadbak zitten ze dan toch los die van mij zit altijd in de bench veilig en hij vind het heerlijk.

de bench staat vast dus kan er niks gebeuren.

Gr Anjo.