Beste mevrouw,
Voor het bekomen van een ICC hoeft u geen lid te worden van welke vereniging dan ook.
U hoeft zich enkel naar een erkende organisatie te begeven met het brevet waarover u beschikt. U krijgt dan tegen betaling van retributie een ICC dat overeenstemt met uw brevet. Momenteel is deze wetgeving inzake het ICC nog niet van kracht, maar de regelgevende procedure zit momenteel in eindstadium.
Er zal bericht worden gedaan naar de verschillende vakbladen wanneer het ICC effectief in werking is.
mvg,
Koen
Koen Van den Borre
Raadgever | Conseiller
Staatssecretariaat voor Mobiliteit | Secrétariat d'Etat à la Mobilité
Koningsstraat 180 - 1000 Brussel | Rue Royale 180 - 1000 Bruxelles
T +32 (0)2 209 33 11
http://www.etienneschouppe.be | http://www.mobilit.fgov.be
[iNaar aanleiding van dit forum had ik een schrijven gericht naar het secretariaat van Minister Schouppe, omtrent het verkrijgen van een ICC brevet.
Ik zond volgende vraag: kan mijn huidig Algemeen stuurbrevet, en, of een yachtman brevet, omgezet worden in een ICC brevet?
Volgens internetbronnen kunnen wij in Belgie het brevet Yachtman halen, laten vertalen door een erkende instantie of vereniging : VFP ?
Hierboven het antwoord dat ik een paar uurtjes nadien reeds mocht ontvangen
Hieronder even het tekstje dat ik vond op het internet aangaande het vaarbrevet dat nodig is voor Kroatie
Elke persoon die in het bezit is van een brevet van yachtman kan in principe een boot huren in Kroatië. Desondanks is het ten zeerste aan te raden om dit brevet officieel te laten ‘internationaliseren’, waardoor het wordt vertaald naar de 5 meest voorkomende talen van de Europese Unie.
Dit internationaal brevet zal u in de meeste gevallen moeten voorleggen bij uw aanvraag voor het verhuur van een boot in Kroatië, want in Kroatië is het niet de regering maar wel de yachtingfederaties die instaan voor de controle van het vaarbrevet.
Het internationaal brevet wordt uitgegeven door de leden van de Algemene Raad. Een nieuw exemplaar kost 7,5 Euro, een vernieuwing 2,5 Euro. Uw aanvraag voor een internationaal brevet begeleidt u best met een kopij van uw brevet van yachtman en een identiteitsfoto.
Om het te bekomen moet u ook lid zijn van de VFP