Hoi Corne,
Tot vorig voorjaar was ik regelmatig op dit prikbord te vinden, maar het werd zo'n welles-nietes gedoe…
Ik hoop dat het ooit weer eens een echt informatief forum word….
bedankt (weer) voor julie reacties.
Ik heb het geprobeert bij de bed en breakfast.
Ze wil wel helpen, maar ik denk dat ze het druk heeft met deze pinksterdagen, want ik heb nog geen antwoord op mijn vragen.
Grappig om te lezen dat ze net als ons ook internetten op facebook enzo.
Kan iemand mij vertellen;
vanaf welke leeftijd kinderen naar school gaan, is er dan net als bij ons een basisschool/middelbare school en universiteit? Hebben ze dan een goede kans op een baan? Of is er veel werkloosheid? Hoe lang duurt een schooldag? Gaan ze net als hier na schooltijd met andere kinderen spelen?
Wat doe ze nog meer in hun vrije tijd? Voetballen hockeyen? Andere sporten die we hier niet kennen misschien?
Hebben ze schooluniformen? Doen ze een siesta op school?
Is daar bijvoorbeeld ook dat je liever merkschoenen draagt enzo
Dus eigenlijk wil ik graag het verschil weten met mijn leven hier in nederland!
Ik heb nog tot 30 juni om mijn werkstuk in te leveren, dus alle hulp is welkom!
Bas van Dijk
Bij deze wat antwoorden uit mijn eigen ervaring (antwoorden in CAPS):
bedankt (weer) voor julie reacties.
Ik heb het geprobeert bij de bed en breakfast.
Ze wil wel helpen, maar ik denk dat ze het druk heeft met deze pinksterdagen (VANDAAG WERKEN WE GEWOON IN KROATIE), want ik heb nog geen antwoord op mijn vragen HEEL GEWOON IN KROATIE DAT HET WAT LANGER DUURT
Grappig om te lezen dat ze net als ons ook internetten op facebook enzo.
Kan iemand mij vertellen;
vanaf welke leeftijd kinderen naar school gaan MEESTAL ALS ZE 6 JAAR ZIJN OF NET 7 GEWORDEN ZIJN, is er dan net als bij ons een basisschool/middelbare school en universiteit? BASISSCHOOL VAN 6 TOT 14 JAAR, DAARNA VAN 14-18 MIDDELBARE SCHOOL, BIJV.VAKSCHOOL OF GYMNASIUM, DAARNA UNIVERSITEIT Hebben ze dan een goede kans op een baan? OP DIT OGENBLIK NIET, HANGT NATUURLIJK VAN DE SOORT STUDIE AF Of is er veel werkloosheid? JA, TEGEN DE 20% Hoe lang duurt een schooldag? HIER IN RIJEKA VAN 8.00 TOT 12.00 OF ‘S MIDDAGS VAN 12.00 TOT 16.00. OOK WORDEN TEGENWOORDIG PROGRAMMA’S AANGEBODEN VAN 8.00 TOT 16.00 Gaan ze net als hier na schooltijd met andere kinderen spelen? JA Wat doe ze nog meer in hun vrije tijd? VAN ALLES, ZIE KINDEREN IN NEDERLAND, DUS OOK PLAYSTATION, WII, FACEBOOK, MUZIEKLES, ZWEMLES, EXTRA TAALLES, HIER WAT VAKER NAAR HET STRAND WAARSCHIJNLIJK Voetballen hockeyen? SPORTEN (VOETBAL, TENNIS, HANDBAL, BASKETBAL, ZWEMMEN, ATLETIEK, GYMNASTIEK ZIJN POPULAIR, HOCKEY NIET) Andere sporten die we hier niet kennen misschien? NIET ECHT
Hebben ze schooluniformen? NOG NIET GEZIEN HIER Doen ze een siesta op school? ALLEEN OP DE KLEUTERSCHOOL SLAPEN VEEL KINDEREN TUSSEN 13 EN 15
Is daar bijvoorbeeld ook dat je liever merkschoenen draagt enzo JA
In het algemeen is het verschil niet zo groot met Nederlandse kinderen. Wel hebben ze hier veel minder faciliteiten om te spelen. Niet zoveel pretparken, musea als in Nederland. Wel organiseren de scholen excursies, bijvoorbeeld een paar dagen de bergen in, naar een kasteel, grot etc etc.
Ze hebben ook hetzelfde soort vakken op school: rekenen, taal, schrijven, biologie, Engels, informatica, gymnastiek
Als je nog meer info nodig hebt hoor ik het wel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?