Net terug van de eerste keer 1 week Kroatie. Wat een fantastische vakantieland! Wij vlogen met Ryan Air vanuit Weeze naar Zadar ( 95 minuten) en huurden daar een auto. ( bezineprijs: 1,30 euro ongeveer)
Wat mij opviel: adembenemende natuurschoon( het ruikt overal naar dennenbomen),vriendelijke bevolking ( veel mensen spreken engels of duits ;ook in winkels) en alles zo schoon .Ontelbare paradijselijke baaitjes om te zwemmen en gezellige terrasjes (kopje koffie 1 euro; heel groot glas bier 2 euro).
Werkelijk op iedere hoek van de straat logeeraccomodatie ! Dit was natuurlijk voorseizoen, maar je hoeft in deze periode echt niks vooraf te regelen. Voor 25-35 euro per dag heb je een goed appartementje met groot balcon of tuin .Niet altijd met TV en wanneer er wel TV is dan heb je er niet veel aan, dus neem een kleine laptop of Ipod mee oid. Oudere appartementen verhuurders hebben vaak geen WiFi , Dus altijd even vragen of er internet is.(was altijd gratis) .
Een appartement kan je dus per dag huren! Je moet wel even onderhandelen over de prijs , maar dat lukt altijd. En ik bedoel geen achteraf appartement, maar eentje pal aan zee op loopafstand maximaal 50 m .!!
Voor 10-20 euro p.p heb je een 3 gangen diner inclusief bier of wijn. Een verrukkelijk Italiaans schepijsje , 2 flinke bollen in prachtige kleuren ,kost 0,70 eurocent .Kom daar in Nederland eens om….
Neem wel mee: waterschoenen oid vanwegen de kiezels en keien ( je breekt je benen bijna wanneer je niet oppast ) , peper en zout, instant koffie /thee want dan kan je af en toe zelf wat te eten en te drinken maken (b.v ontbijt), Dit weegt bijna niks en is makkelijk in kleine hoeveelheid mee te nemen.
Koop daar een goede anti muggenspray( de Kroatische spay werkt beter) want er zijn af en toe van die kleine steekmuggen en stop een vliegenmepper in je bagage.
Dit was de eerste keer maar zeker niet de laatste! Heb mijn vakantieland gevonden!
Nog een klein dingetje. Waar campings zijn, zijn ook vaak disco's etc. Dus wanneer je op je ( nacht) rust gesteld bent , hou daar rekening mee!