wij drinken het kraanwater ook gewoon,
maar voor de senseo hebben we flessen water,
idd omdat er veel kalk in zit.
Waarschijnlijk zit je in een huis/appartement waar er continue doorstroming is (bijv. vanwege andere bewoners.
En het is echt modder bij ons hoor en geen roest. Dit heb ik echt wel even getest
Ze zijn trouwens wel bezig met het water, maar volgens mij is alleen het uiterste noorden van het eiland voorzien van “nieuw” water.
Beste cb01,
Het regenwater dat op deze manier wordt opgevangen wordt niet gebruikt als drinkwater, maar wordt gebruikt voor closetwater en het water wordt ook gebruikt voor de wasmachine en het besproeien van de gewassen in de tuin.
Op het eiland zijn mensen van de Kroatische waterleidingmaatschappij een jaar of 2 terug bezig geweest met het controleren van de waterkwaliteit op verschillende plaatsen op het eiland, en zij waren tot de conclusie gekomen dat het drinkwater uit de kraan nu beter van kwaliteit is dan het water uit de flessen die men bij de Konsum kan kopen. Dus dat zegt toch wel wat!
JaPa.
Wij vangen ook geen regenwater op voor ons huis op Krk. Ik denk dat dat afhangt van de plaats waar je zit.
De maatschappij die verantwoordelijk is voor het water op Krk is Ponikve (bedoel je die?). De “onderzoeken” die zij doen staan niet bepaald bekend als betrouwbaar, wellicht omdat zij terrein dreigen te verliezen aan andere maatschappijen.
Welk water uit de Konzum bedoel je trouwens? Als je aan Jamnica/Jana denkt lijkt me de conclusie niet juist. Deze hebben al internationale onderscheidingen in ontvangst mogen nemen.
Als je toevallig wat mensen van de watermaatschappij tegenkomt moet je ze maar even langssturen naar Porat 94. Ik denk dat ze dan snel hun conclusies moeten bijstellen
Voor diegenen, die willen weten hoe het met het drinkwater op hun plaats van bestemming gesteld is:
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=hr&u=http://www.waterline.hr/Prirucnik_za_vodu.pdf&ei=UO4STvjgMY-r-gaQmbCABg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=6&ved=0CFQQ7gEwBQ&prev=/search%3Fq%3Dpitka%2Bvoda%2BHrvatska%26hl%3Dnl%26prmd%3Divns
Stefan Schreef:
——————————————————-
> Bedankt voor alle reacties!
>
> Zal gewoon uit de kraan drinken… (vrijdagavond
> vertrekken we richting Istrie)
>
> Groet,
>
> Stefan
Ik ben benieuwd of je het gedronken hebt, of dat je toch flessen hebt gekocht. Wij zijn nog niiet zolang terug van Istrie, maar wij hebben flessen gekocht. Dat water op de camping was niet e drinken.
Een fijne vakantie toegewenst…………….
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?