Lavanda (of Carla): kennen jullie Ljubljeva bij Vinisce? En is dat rustig genoeg in juli/augustus? Heb iets leuks gezien in de riva gids
Gr. Nicole
Hoi Nicole,
Het baaitje Ljubljeva bij Vinišće ken ik helaas niet persoonlijk. Ik kan je alleen zeggen dat daar meer huizen staan dan in het baaitje bij Vinišće waar ik gewoonlijk kom. Al die baaitjes rondom Vinišće zijn echter rustig. Voor velen zullen ze zelfs te rustig zijn, maar voor de rustzoeker dus ideaal. Houd er wel rekening mee dat je daar voor veel zaken, zoals boodschappen, aangewezen zult zijn op Marina (6 km).
Ik weet niet hoe de prijzen van ID Riva zich momenteel verhouden, maar je kunt jezelf informeren door eens te Googlen op Ljubljeva. Er worden daar veel vakantieappartementen aangeboden. Voor een kleine impressie van Ljubljeva: http://www.adriatic.hr/sr/vodic/dalmacija-rivijera-trogir-uvala-ljubljeva/pl-393
Succes en alvast veel voorpret!
groetjes,
Carla
p.s. Vandaag heb ik even navraag voor je gedaan bij een vriendin, die wel in het baaitje van Ljubljeva bekend is. Het is daar inderdaad rustig en het betreft een wat kleiner baaitje met steile hellingen. Dit heeft o.a. tot gevolg dat er slechts kleinere percelen voor de woningen beschikbaar zijn en ze onmiddellijk boven en in elkaars nabijheid gebouwd zijn. Verder ligt één kant van het baaitje al om 16.00 tot 17.00 niet meer in de zon, evenals het kleine kiezelstrandje. Daar het baaitje echter niet al te groot is kun je dan altijd nog aan de andere kant van het baaitje een plekje in de zon vinden. Bij de meeste appartementen is een betonnen plateautje aangelegd om te zonnen en zwemmen. De toegangsweg tot Ljubljeva is geheel geasfalteerd.
Bedankt allemaal voor de tips tot nu toe, super zeg
wij zien dat de tickets nu verkrijgbaar zijn met easyjet. Rond de 600 euro zou dat worden voor ons 4-en.
Dit is een redelijke prijs of zouden jullie wachten met ryan air te gaan.
Een auto huren vanuit daar is goed te boeken?
Wij dachten zelf eerst 1 week een acco te boeken van 1 vd bovengenoemde appartementen en evt dan verder rond te touren met een huur auto.
Weet iemand wat de richtprijzen wat betreft autohuur?
We hebben van de week een boek gehaald en wat info aangevraagd via internet.
Sorry weer voor al deze lastige vragen.
Kijk maar eens op deze site : split.economycarrentals.com
Hier kan je een auto reserveren vanaf het vliegveld. en niet te duur.
Als je in de buurt van Split gaat reserveren dan zo ik, als je een dagje naar split zou willen lekker met de bus gaan.
Goedkoop geen stress van het verkeer en het parkeren.
vanaf Omis naar Split met de Bus 16 Kuna p.p. ( Dalmatinac )
G.r J.E.
Ik zag inderdaad alleen een dakterras bij het huis……..we hebben een bootje mee dus kunnen alle kanten op, zijn ook heel erg van de rust, dus op zich zou het wel iets voor ons kunnen zijn, de andere optie is Ciovo, maar heb al gelezen dat het zeker in het hoogseizoen moeizaam van en naar het eiland komen is!
Dank jullie wel vast!
Hallo Kyra.
Kijk eens op www.malimlin.com
Wij hebben daar een appartement in Omis geboekt ( 20 km zuidelijker als Split)
Wij zaten in appartement Dana met zwembad en dicht bij een prachtig zandstrand.
Ideaal voor de kids daar. Het zandstrand is een heel stuk ondiep!!!
De service van het bedrijf en het gastgezin is super.
De eigenaar van het reisbureau is Nederlands en komt al meer dan 30 jaar daar, Hij kan prachtig vertellen over Kroatie en weet alles.
Ook in Het stadje omis is genoeg te beleven voor jong en oud.
Kortom, wij hebben een supervakantie gehad.
Gr, Linda
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?