Dag kroatie prikbord,
Mijn vriendin en ik (25 en 24 jaar) hebben een retourvlucht van een week geboekt naar Zadar. Ik had een aantal vragen over het plaatsje en vertel jullie onze instelling van ‘de vakantie’ en hopend op jullie expertise of jullie ons tips kunnen geven wat te doen.
Onze insteek van onze week vakantie is hopen op goed weer, maar in de 1e week van oktober heb je dat helaas niet zo in de hand, daar zijn we al op ingesteld, maar hopen op zon mag natuurlijk altijd. Daarnaast willen we natuurlijk ook culturele dingen bezichtigen waaronder naar een van de eilandjes in de buurt gaan. Volgens mij zijn de Plitvice Meren ook te doen met de auto. En zoals ik in Istrië altijd meegemaakt hebt zijn er denk ik ook altijd wel van die georganiseerde boottochtjes om mee te varen. Wat ook wel erg belangrijk is is dat het stadje/dorpje waar we heen gaan ook wel een soort van boulevard heeft dus leuke winkeltjes om te bezichtigen voor ieder. Op stap gaan is opzicht ook niet verkeerd maar dat is niet echt onze belangrijkste prioriteit.
Nu dus de vragen waar ik graag jullie expertise voor nodig heb: We landen dus op Zadar en we gaan deze week een huurauto regelen. We willen dus met ons hebben en houden naar een camping (sta caravan) of appartementen complex dicht bij of aan het (zand)strand (vaak zijn dit toch privé camping stranden?). Dit mag best een aantal kilometer van Zadar of een ander toeristisch klein plaatsje in de buurt zijn. Maar als Zadar zelf ook al genoeg te bieden heeft ook prima. Welke campings zijn fijn aangeprezen, en voldoen aan dit criteria want de sta caravan of het appartement moeten we nog regelen? Ik was misschien ook aan Novalja aan het denken maar is daar het leuke gedeelte (boulevard etc.) nog wel open in oktober?
Daarnaast had ik nog een vraag maar ik zag op het forum ook al een topic daar over: Zijn er nog mensen zijn met goede ervaringen met huurauto's op vliegveld Zadar die klaar staan?
En als laatste vraag: Tips om leuke dingen te doen in Dalmatië hoor ik ook heel graag, niks is te veel. Kunnen we zelf uitzoeken wat leuk is om te doen/bezichtigen in Dalmatië.
Volgens mij heb ik wel genoeg achtergrond informatie gegeven bij mijn vragen, hopend op fijne antwoorden van jullie kant.
Vriendelijke groetjes en alvast bedankt,
René