Aantal vragen over Zadar

• Jo

Dat de webmaster jouw bovenstaande posting dan maar gelijk mee weg haalt. Je had even goed via een privébericht dit aan Katty kunnen zeggen. Kathy is namelijk geregistreerd op dit forum en dan kan dat.

En voor de rest heeft Katty wel gelijk, de meesten spreken enkel Kroatisch. En in euro's betalen is inderdaad géén goed idee.

• Gerrit Peels

Het ligt er aan waaar je bent denk ik Want in Seline en Starigrad Paklenica spreken heel veel mensen die kamers verhuren wel degelijk duits.ook in de winkels en op de markt.en ook op de camping en restaurants.

• Bernadette*

Jo ;u doet het weer! U bemoeit zich weer met iets wat uw zaak niet is.!

En.. waarom zou mijn posting moeten worden weggehaald? Er staat geen onvertogen woord in. Daarbij gaat u hier niet over of wel? Heeft u meer recht dan een ander omdat u langer post, een trouwe Kroatieganger bent? Nee toch ;daar kunt u geen rechten aan ontlenen dacht ik .

Ik ben totaal 16 dagen in Kroatie geweest gespreid in voor en naseizoen, Heb met iedereen iedere dag kunnen praten in het Duits , Engels,Italiaans met handen en voeten of een combie van alles.

Heb in winkels en markten alles kunnen kopen wat ik wilde en jawel het viel mij op dat bijna iedereen langs de kust een beetje ,genoeg, Duit of Engels spreekt. Misschien in het binnenland niet dat weet ik niet,

Niet iedereen gaat wekenlang achter elkaar kamperen zoals u doet.Niet iedereen heeft dezelfde portemonee. Ga je naar Zadar vliegen en 7 nachten in verschillende appartementjes dan is het helemaal niet zo erg gewoon in euro's te betalen.Daar ga je echt niet failliet aan.

Ik geef alleen maar aan hoe de praktijk werkt in Kroatisch ‘appartementenland ’.Wanneer je wat onderhandelt en laat weten in euro's te betalen kan er opeens een heleboel! Die 25 euro per nacht was voor appartementen pal aan zee in het voorseizoen.

• MarkoMarko

Of men heden ten dage nog zo happig is op de euro weet ik niet. Want hoelang bestaat ie nog? ;)

• Laurens

Hoi Agnes,

Stond er nog veel water in de Krka watervallen of is het na de lange hete zomer behoorlijk opgedroogd?

Laurens

• Agnes

Je snapt niet waar al dat water vandaan komt , vooral omdat het verder heel erg droog was en al lang geen regen was gevallen.

Je kon wel zien dat het water soms nog hoger komt te staan, maar er was water genoeg !!

Ik heb het vergeleken met foto,s uit het voorjaar, maar ik zag geen verschil.

Wellicht is er hogerop nog een bron ?

• Lis

Hoi Rene,

Nou de discussie begon wat uit de hand te lopen zag ik.

Ikzelf kom al ruim 35 jaar in Kroatie en vooral in de buurt van Zadar en Split.

Er staan veel waar en onwaarheden in de reacties die je gekregen hebt.

Ook dit jaar zag ik weer op elke hoek van de straat mensen met bordjes; SOBE, ZIMMER etc.

De ouderen spreken niet altijd Engels of Duits, maar dat is geen enkel probleem, jullie komen er echt wel uit hoor.

De tijd dat men gek was op DM en Euro's is ook echt voorbij , de Kuna is tegenwoordig stabiele harde valuta, dus daar kan je gewoon mee betalen.

Aanraders; Trek er eens op uit in het Paklanica national natuurpark, geweldig mooi!. Of bezoek met de boot vanaf Zadar e.o.a. mooi eiland.

Biograd is ook een leuke plaatsje langs de kust b.v. Natuurlijk is het niet meer zo levendig in oktober maar misschien des te leuker.

Split MOET je gezien hebben, alhoewel ik misschien niet objectief ben. Ik vind het een van de mooiste steden, die straatjes…die pleinen.

Als je dan toch Split gaat bezoek dan ook Trogir, staat bol van de oudheden.

Er zijn echt ontelbaar leuke plaatsen. zelf ben ik weer naar eiland Brac gegaan dit jaar, de locals stonden ons al bij de boot op te wachten met een bord; SOBE dus ook daar kan je overal kamers huren.

Wat de Krka watervallen betreft; ik heb ze echt een keer helemaal droog gezien, geen water te bekennen!. Het kan dus gebeuren, het was dat jaar ook extreem droog..

Maar dan nog is het een supermooie omgeving.

Mocht je besluiten om verder te trekken richting Split en onderweg iets te willen huren mail me dan. De ouders van mijn vriendin hebben een huis op Ciovo (Trogir). Zij verhuren kamers en kunnen jullie wegwijs maken, mijn vriendin spreekt perfect Engels.

Nog een aanrader; Campin Stobrec (bij Split) is het gehele jaar geopend!.

Het is echt een prachtcamping!, ikzelf ga altijd met de bus naar Split i.p.v. de auto. wel zo makkelijk en je bent er zó! (bus stopt bijna voor de deur) je kunt daar b.v. ook ,als je dat leuk vindt, boeken voor een rafting.

In ieder geval een superfijne vakantie gewenst met heel mooi weer. Wij zijn nog maar 14 dagen terug van 5 weken weggeweest en hebben alleen maar stralend weer gehad elke dag!.

• Lis

PS op Camping Stobrec worden ook mobil homes verhuurd.

• nammerlaan

Dag Lis,

Weet jij of je op Stobrec ook je bootje in hnet water kan laten liggen?

Gr. Nicole

• Carla

Ja, dat is mogelijk, Nicole. Hier vind je alle info m.b.t. camping Stobreč:

http://www.campingkroatiesplit.nl/