Dalmatie verslag

• Agnes

Zijn net terug van onze reis naar Dalmatië.

Dankzij veel lezen op dit forum heb ik me goed kunnen voorbereiden.

Wij zijn op Zadar gevlogen en zijn van daaruit een stuk op de autobaan gereden naar Trogir.

Van Trogir naar Pisak (tussen Omis en Makarska ) alwaar wij de eerste week een ruim appartement aan zee hadden.

Heel plezierig klein plaatsje met 2 lekkere restaurantjes aan het water, allemaal heel kleinschalig, maar wij zochten geen drukte.

Van uit Pisak hebben wij leuke tochten gemaakt, ook door het binnenland.

En verder heel veel gezwommen ! Prachtige zee.

Die week was het 33 gr. !

De mensen waar wij het appartement van huurden waren bijzonder gastvrij en de tweede dag werden we al uitgenodigd om bij hun een vers gevangen vis te komen eten die ze heerlijk hadden klaargemaakt. Na een paar dagen kwamen ze ons weer iets brengen uit de zee.

Erg leuk om mee te maken.

Daarna 2 nachten geslapen in Ston . Een middag en avond naar Dubrovnik geweest. Heel sfeervol.

Via een prachtige route naar Korcula. Echt een topper !

Wij waren helemaal weg van Korcula stad !

Ook weer 2 nachten geslapen. (Lumbarda)

2 keer over met de veerpont en dan via Ploce zo snel als het kon met de autobaan naar Skradin (Krka Nat. Park)

1 nacht geslapen en de volgende ochtend al vroeg met de boot naar de watervallen.

Wij vonden het indrukwekkend mooi, ook de prachtige wandeling boven over de watervallen. Mooie natuur en heel fraai aangelegde wandelpaden en vlonders.

De laatste 2 dagen verbleven we bij Zadar in de wijk Puntamika. Een leuk plekje aan zee , en van daaruit bezochten we Zadar ( oude stad)

Wij hebben natuurlijk lang niet alles gezien, maar hebben echt genoten van het mooie land.

Wij waren met een bevriend stel, en huurden een auto bij de luchthaven.

Dalmatië in September is ons goed bevallen !

• kattyvds

Proficiat! Das een mooi stukje reizen geweest! Je mag, als je wil, het adres en de naam van dat appartement doorgeven op mijn mail kattyvdsype@telenet.be als je wil. Wij willen volgend jaar de streek tegen Trogir verkennen (nu hebben we Zadar tot voor Trogir (Sibenik) gedaan. Groetjes

• Aly

Ook wij zijn net een weekje terug en zijn van Zagreb naar Dubovnik gereisd met een huurauto.

Wat een mooi land.

Maar wat zonde dat jullie stukken over de autoweg zijn gereden.

De kustweg is zooo mooi, vooral tussen Makarka en Ploce.

Wij hebben ook een heel goed adres gehad bij Trogir bij Milena Hermann.

Dit was een appartement voor 2 personen.

De buren bleken Nederlanders te zijn met een geweldig mooi appartement te huur voor 4/6 personen.

Zeezicht en een strandje op loopafstand.

Als iemand het adres wil ……..

• agnes

Wij zijn van Pisak via Makarska en Ploce naar Ston gereden, allemaal langs de kustweg.

Het is zeker een mooie weg. Vooral het lage gedeelte voorbij Ploce vond ik heel bijzonder.

Op de terugweg hebben we dit gedeelte zoveel mogelijk over de grote weg gereden om op tijd bij Krka te kunnen zijn.

• nammerlaan

Graag Aly!

Wij zoeken iets heel leuks en dichtbij water voor 5! Evt. de mogelijkheid een bootje in het water te leggen en niet heel druk!

Nammerlaan@hotmail.com

• Gerrit Peels

Kik hier eens

http://www.autokamp-pisak.hr/

• JaPa :o)

Gerrit,

Deze link geeft bij mij een “Trojaans paard” virusmelding.

JaPa.

• Ivana

Hey Aly,

kan je me vertellen waar die Milena Hermann precies zit en waar dat appartement zit van die nederlanders, of heb je misschien een naam van het appartement. Alvast bedankt !!

• Gerrit Peels

Ik heb nergens last van

• MarkoMarko

Om precies te zijn: Trojan.Iframe.SV