camping solaris in Sibenik

• MariaR

Als je vanaf de camping naar rechts vaart, naar Pakostane dan kom je als 't meezit dolfijnen tegen.

Vlak voor de kust van Pakostane troffen wij ze daar elke dag zo rond 5/6 uur. Prachtig !! Ze spelen rond je boot en je kunt ze bijna aanraken, ze zwemmen gewoon met je mee alsof ze er een wedstrijdje van willen maken.

Daar liggen een paar kweekbassins (vis) waar elke dag gevoerd wordt en daar komen de dolfijnen op af, dus daar tref je ze dagelijks aan.

• Iris

Weet een van jullie ook of er een goede helling is om je boot te traileren?

Groet, Iris

• L

“Camping Solaris” is AANWEZIG! op Kro. stand in Utrecht ( vakantiebeurs )!

• mika

Daan,

Maak je voor het varen niet druk dat is geweldig daar.

Er is geen helling maar er staat een kraan(voor een 5mtr boot iets van 60 euro per keer betaald)

Heb je wel een reservering voor een ligplaats.de haven ligt mutje vol in de zomer .

wij zijn daar ook in 2010 geweest en dat was een drama ben wel blij dat ze verbetering hebben laten zien.

(Wij zaten in A hadden gereserveerd en geen plek dus)

tanken kan in de haven van sibenik en verder op is in een haven ook een INA tank station aanwezig.

• Daan

Mika,

Bedankt voor je antwoord. Mooi dat het er goed is om te varen, we zitten toch de hele dag op het water. We hebben een ligplaats gereserveerd en ook een campingplaats (en dan maar hopen dat het goed komt.). We gaan het gewoon proberen. Hadden jullie ook een boot mee? We laten de boot er met de kraan in doen, dit doen we al jaren in Kroatië. Hopelijk zien we ook dit jaar net als in Istrië en op Cres dolfijnen. Ik krijg er nu al zin in.

• mika

Daan,

wij hadden onze console boot mee en daar met de kraan er in.

Achter bij de haven kun je je trailer stallen.Het is dat onze eerste ervaring met Solaris er 1 met teleurstellingen was anders zouden we zeker weer gaan en dan doel ik met name op de combinatie haven en camping want zo als deze zijn er maar weinig in Dalmatië wie ik ken.je kan je vaar vergunning in Sibenik halen vlakbij de haven zit de haven meester.Tip neem je oude (als je die hebt) vaarvergunning mee krijg je 10 % korting.

Nogmaals varen echt geweldig bv tochtje naar de watervallen kom je onder een gigantische brug door en daar willen ze nog wel eens bungy dumpen.

Ook vele eilandjes in de buurt.

En even terug komend op de haven/camping dat ging vanwege de chaos in 2010 niet helemaal goed maar dat lag er aan de manier hoe ze hun boekingen deden.

deze kwamen bij de hotel keten binnen en zij hebben dat niet/of niet goed naar de camping doorgespeeld met als gevolg overboekingen op zowel de camping als veel boten in de haven.

Ik heb op zoover gelezen(daar staat mijn recensie met emotie ook)dat er in 2011 een heleboel op dat gebied veranderd is dus je gaat vast en zeker een mooie vakantie tegemoet.

• mika

Iris,

Op de camping is geen trailerhelling aanwezig(of ze moeten hem er stiekem hebben gebouwd) maar er staat bij de haven een grote kraan.

Je betaald daar voor zowel in als uit het water laten/halen van je boot.

Je betaald per grote van je boot voor de kraan en ligplaats.

Een dorpje verder op heeft wel een trailerhelling maar durf je daar niet met zekerheid de staat van te vertellen.

• www.allesoverkroatie.nl

Hoi Daan, ik woon een paar kilometer bij Solaris vandaan en ik kan het echt aanraden. Het resort is erg mooi aangelegd en er is van alles te doen.

De locatie is perfect omdat je zoveel mooie plaatsen, eilanden en andere bezienswaardigheden in de omgeving hebt, zoals Nationaal Park Kornati, Nationaal Park Krka, Zadar, Vodice, Sibenik, Primosten, Trogir en Split. Kijk gerust eens op mijn websites over vakantie in Kroatie voor tips en info: www.allesoverkroatie.nl & www.kroatievakantieland.nl

Laat gerust een berichtje achter op de site en ik zal mijn best doen om je een zo uitgebreid mogelijk antwoord te geven.

Groeten, Karianne.

• Astrid

Hallo,

Wij willen in 2012 graag naar Camping Solaris en onze speedboot meenemen.

Kan iemand mij vertellen hoe en waar ik kan reserveren voor een havenplaats?

Alvast bedankt

• Daan

Beste Astrid,

Wij gaan in 2012 naar Solaris en wij nemen onze speedboot mee. We hebben gewoon bij camping gereserveerd.

Gr Daan