camping solaris in Sibenik

• Mo

Hallo, wij zijn voornemens om met 3 gezinnen in juli naar Solaris te gaan. Nu is er alleen nog maar plek in zone B het vrije veld, dus geen afgebakende plaatsen. Hoe chaotisch is het daar anno 2012? Lees hier en daar dat je moet vechten voor een plekje?

Graag jullie reacties, alvast bedankt.

• I.

Wij gaan begin juli naar Solaris. Weet iemand of je er ook bootjes kunt huren? Voor 6 personen?

Zo ja, en wat dit ongeveer kost en of je een vaarbewijs nodig hebt? Hoor graag van iemand.

• Daan

Hallo,

Wij gaan ook begin juli naar solaris. Ik weet niet of je er bootjes kan huren, wij nemen namelijk onze eigen boot mee. Wij hebben hierover via de mail contact gehad met de jachthaven. Je zou dus via de mail bij de jachthaven kunnen vragen of ze bootjes verhuren. Ik denk het haast wel want het is een grote haven. Van alle andere campings waar wij al geweest zijn in Kroatie weet ik dat je voor het huren van een motorboot eigenlijk altijd een vaarbewijs nodig had, maar dit zou je ook kunnen vragen. Op de site van het solaris park kun je het mailadres vinden.

Gr Daan

• MariaR

Vorig jaar kon je er geen boten huren.

Als je met eigen boot gaat vergeet dan vooral niet in Sibenik bij het havenkantoor een vaarvignet te halen, de boetes zijn schrikbarend hoog !!

Zone B wordt een drama, elke dag knokken voor je plekje, als je met de auto weggaat staat er een tentje op je plek, succes !!

• Daan

Beste mensen,

Wij zijn inmiddels naar solaris geweest en ik had gezegd dat ik hier zou melden hoe het geweest is. Het was in 1 woord geweldig. Alles was perfect geregeld, de campingplaats en de havenplaats. We hebben 3 weken geen regen gezien en heel veel gevaren. De plaatsen op de camping waar wij stonden waren netjes afgebakend, zelfs struikjes ertussen. Er zijn voor zover ik gezien heb nog 2 stukken waar de plaatsen niet afgebakend zijn, voor de rest zijn ze allemaal netjes genummerd. De mensen op de camping waren overal erg vriendelijk, dat hebben we in Kroatië al eens anders meegemaakt. De enige die een plek zelf moesten zoeken waren de mensen die niet gereserveerd hadden. Ook bij de haven was het prima geregeld, we hadden een mooie plaats. De haven ligt trouwens erg mooi want hoe hard het ook waait, je boot ligt altijd beschut. Kortom voor ons was het zeker voor herhaling vatbaar.

Groeten Daan.

• sanne

Waar staan de stacaravans van selectcamp staan die dicht bij het zwembad en de zee? of is dat nog een aardig eindje lopen?