Bij de EU,,???

• Erwin

Nobert heb jij wel een gehoord van woordblind ? dat heb ik dus .Dit is een heel verveldend probleem waar je een heel leven last van blijft houden dus wat hier boven allemaal schrijft is helemaal niet van toepassing

maar je hebt wel gelijk dat het niveau steeds slechter woord Nou dat weet je wat aan het onderwijs moeten doen.

Ik heb dit dus niet doelbewust gedaan. dus pas op met wat je hier boven schrijft daar kun je dus mensen mee aanvallen ik Neem aan als volwassen denkende dat dit dus ook niet de bedoeling is toch?

ik zou me dus hier voor schamen.

Maar ik ben nu duidelijk hoop ik over gekomen?ik ga hier van dit forum af voor dat ik nog meer over heen krijg daar heeft niemand wat aan.

erg jammer dat dit kennelijk zo moet.ZO volwassen(voor dat je over Jeugd praat moet je eerst nadenkenWant ik ben al zo lang al geen Jeugd meer.)

• Jo

Ik heb me in eerste instantie niet te erg gestoord aan je posting. 't Vraagt wat moeite om het te lezen maar het was doenbaar. Maar ik stoor me nu wel aan je excuses. Als je fouten zou typen zou ik er me nog kunnen in vinden, als je op het einde van een zin geen punt plaatst en aan het begin geen hoofdletter heeft dat weinig met woordblindheid te maken.

• L

Hebben we echt niets anders te doen dat zich storen aan iemand zijn dyslectie? Het is misschien niet makkelijk om te lezen maar So What?

• Guido

Ben ik helemaal met je eens.Dit forum gaat over Kroatië meen ik te weten en niet over de deelnemers aan dit forum.

Sretan Bozic i nova Godina en hopelijk een jaar zonder veel gehakketak en afgeven op personen hier!!

• JaPa :o)

Op 22 januari 2012 kunnen de inwoners van Kroatië zich in een referendum uitspreken over toetreding tot de Europese Unie.

We zullen wel afwachten wat het zal worden, maar ik denk dat bij afwijzing door de bevolking, het lidmaatschap toch zal worden doorgedrukt!

JaPa.

• Norbert HR

Uiteraard wordt het er door gedrukt, de politici zijn de poet allang aan het verdelen. Velen gaan er fors en fors op vooruit, dus die laten zich dat niet door de neus boren. En wat te denken van alle nieuwe subsidies die los gaan komen, is alsof de snoeptrommel opengaat voor hen.

Overigens, de PDV gaat binnenkort omhoog naar maar liefst 25 % dus hou daar rekening mee wanneer je iets gaat kopen. Prijzen zullen wellicht zonder PDV worden aangeboden en dan krijg je nog eens 25 % extra voor de kiezen.

Norbert,

Daar zal iedereen wel erg blij van worden als de PDV (BTW) van 22% naar 25% gaat.

Dan gaan natuurlijk de prijzen over de hele linie in Kroatië ook omhoog, en dat zullen ook de vakantiegangers gaan merken.

We zullen dan zeker 1 Kunaatje meer voor ons Pivootje moeten gaan betalen.

JaPa.

• Norbert HR

De toeristen zullen die 2 % extra nog wel kunnen betalen, maar het is voor de lokale Kroaat vele malen erger. Het leven was voor velen al veel te duur en dat wordt nu helemaal onbetaalbaar. Niet alleen het bier wordt duurder, maar eigenlijk alles. Van stroom, water, eten, kleding, noem maar op.

Velen hebben nu al niet genoeg geld om rond te komen, dat gaat alleen maar erger worden. En zolang de corruptie niet wordt aangepakt zal ook deze stijging van de pdv niet gaan helpen, zullen er nog meer belasting verhogingen aankomen.

Eigenlijk hetzelfde probleem als bij Griekenland. De gewone man wordt de dupe van de corrupte ambtenaren en politici.

• Robert

Niet vergeten te vermelden dat men ook het belastingvrije gedeelte van het loon wil verhogen en bepaalde premies wil verlagen. Dit om de werkgelegenheid te stimuleren. Verhoging van de BTW dient natuurlijk als compensatie hiervoor.

Ben wel bang dat Kroaten dit zullen opvatten om nog meer zwart te gaan werken. Na de laatste BTW verhoging kreeg ik al steeds meer aanbiedingen van bedrijven zonder BTW (als er maar snel met cash betaald wordt!). Dit zal er niet minder op worden.

Overigens zijn het nog plannen dus het is niet zeker of het doorgaat!

Japa, het BTW percentage is op dit ogenblik 23% en geen 22%.

Robert,

Heb ik de laatste BTW verhoging dan gemist???

Hartelijke groeten van:

JaPa.