Mooie beelden

• Jo

Toevallig er achter gekomen dat Kroatië nu ook te bekijken is via Google Street View. Nog voor Slovenië en Oostenrijk. Ook in Duitsland is er nog geen voledige dekking, enkel in wat steden.

'k Heb kunnen kijken tot aan de ingang van de camping waar we meestal verblijven , nochtans is zeker de laatste 500 m zuiver toegangsweg.

• JaPa :o)

Jo,

Dan is dit helemaal wat voot jou!

http://www.google.be/help/maps/streetview/choose-location.html

JaPa.

• Jo

Ik had deze al Jan: http://maps.google.be/intl/nl/help/maps/streetview/learn/where-is-street-view.html

• jean paul

In landen waar Streetview niet verkrijgbaar is, hebben regeringen respect voor de privacy van hun inwoners en verbieden daarom google om met een camera door de straten te rijden.

Zou de Nederlandse regering een voorbeeld aan kunnen nemen.

Maar ja, privacy in Nederland is een wassen neus: Nederland is het land waar in de wereld de meeste telefoontaps worden gepleegd door de regering/justitie.

vergeet Rusland, China en Noord Korea.

• Jo

Beetje paranoia? Waar het niet verkrijgbaar is is Google er waarschijnlijk nog niet toe gekomen om opnames te maken. Zie het onvolledige Duitsland. Ze kunnen tenslotte niet overal gelijk zijn.

En als je zo op je privacy gesteld bent gebruik je dan ook geen GSM, klantenkaarten van winkelketens, bankkaarten, internet, enz…. Ik denk dat je op de steppen van Mongolië moet gaan wonen als je zo op je privacy gesteld bent!

• Robert

Ik ben er niet blij mee. Ze hebben mijn kantoor gefotografeerd toen de omgeving er nog uitzag als een bouwval vanwege de aanleg van de tuin.

Niet bepaald een leuke eerste indruk voor klanten die mij opzoeken via Google Streetview.

• Jo

Zelf foto's maken en koppelen aan Google Earth. Kan via Panoramio en naar ik las ook via Flickr. Als je hulp nodig hebt dan gil je maar.

• Jo

't Is pas sinds 26 september. Er lijkt mij een redelijk goede dekking. Wanneer de opnames gebeurd zijn is natuurlijk moeilijker te achterhalen.

• Robert

Gaat Google dan ook de oude foto's verwijderen? Zo niet dan heeft het ook weinig zin.

• Jo

Ik vrees dat je zal moeten wachten tot ze nog eens langs komen met hun wagentje ;) . Maar voor zover ik begrepen heb kan je altijd vragen ongewenste afbeeldingen te verwijderen. Maar dan gaat het, denk ik, vooral over herkenbare personen of nummerplaten van auto's. Een nee heb je…..

Anderzijds, als jouw klanten niet begrijpen dat Street View een momentopname is ….

Zet er daarom je eigen foto's bij.

Enkele stukjes uit een artikel waar jean paul naar verwijst in z'n laatste postje:

Google-woordvoerder Mark Jansen vertelt dat Google zijn best doet om mensen die geen prijs stellen op Street View te helpen. “Naast het automatisch onherkenbaar maken van gezichten en het onleesbaar maken van nummerborden, maken we de volledige auto, het volledige huis of de volledige persoon onherkenbaar wanneer een gebruiker een dergelijk verzoek indient.”

Het CBPL (toevoeging Jo: Centrum ter Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer - België) verwijst de burgers met klachten nu door naar het linkje onderin het scherm van Google Street View waar mensen Google kunnen vragen om hun huis of gezicht onherkenbaar te maken. Naar aanleiding van het ongenoegen bij veel burgers overlegt de Commissie de komende dagen over eventuele oplossingen.