Je bevestigt alleen wat ik je al voorstelde: ga in Binnen-Mongolië wonen en sluit je totaal af van de wereld en de moderne technologiën.
Verder:
Je eerste 2 links hebben niets met Google te maken. Doe je vaste telefoon en je mobiel weg en ga met je familie en vrienden communiceren via rooksignalen.
Je derde linkje (tenminste de tekst van de link want je komt uiteindelijk op een andere pagina terecht) wordt ontkracht in je vijfde linkje.
Volgens Time Magazine beginnen Duitsers het project steeds meer te omarmen nu ze inzien dat Street View niet door kwaadwillenden gebruikt wordt.
Anderzijds, op de pagina worden 20 of meer alternieven aangeboden. Zo op het eerste zicht meestal van landen/steden waar de Google-autootjes nog niet voorbij gekomen zijn. Betrouw je die relatief onbekende spelers dan zoveel meer dan Google? Google is een grote jongen in het geheel en wordt nauwlettend in de gaten gehouden.
Je vierde linkje: natuurlijk is Microsoft een even groot gangsterbedrijf als Google. Ga over op de hard- en software van Apple. Die respecteren nog niet eens de wettelijk verplichte garantietermijnen. Heel betrouwbaar noem ik dat.
Je vijfde linkje vermeldt dat iedereen kan vragen z'n huis, auto, etc… volledig onzichtbaar te maken. De Belgische privacy-commissie verwijst trouwens door naar Google zelf om dit te doen.
Jansen vertelt dat Google zijn best doet om mensen die geen prijs stellen op Street View te helpen. “Naast het automatisch onherkenbaar maken van gezichten en het onleesbaar maken van nummerborden, maken we de volledige auto, het volledige huis of de volledige persoon onherkenbaar wanneer een gebruiker een dergelijk verzoek indient.”
Let wel bij dit alles: ik ben zeker geen voorstander van een aantal zaken die Google doet. Je zal mij hun browser niet onnodig zien te gebruiken. Ik word door hen al meer dan genoeg gevolgd via IE. Via hun eigen browser hebben ze nog meer mogelijkheden om dat te doen. Trouwens je kan een heel deel “tracking” van je surfgedrag voorkomen. Doe jij dat? Tracking cookies uitgeschakeld in je browser? Gewone cookies uitgeschakeld? Altijd 2 keer nagedacht voor je op een linkje op een site klikt? Ik zou echt graag jouw pc eens onder handen nemen om te kijken waar je allemaal mee besmet bent zonder dat je 't weet.