stroopwafels

  • john

    norbert,

    waar zijn jouw stroopwafels te koop in kroatie?

    en je ijs?

    wat breng je nog meer naar kroatie?

  • Norbert

    Het ijs was deze zomer te koop in Istria, Cres, Losinj, Krk en Pag bij Konzum, supermarkten op campings in Istria, OMV benzine stations, Adria oil, jachthavens en nog wat losse buurtwinkels/bars/restaurants (bv IVO op Bijela Uvala)

    Voor komend jaar waarschijnlijk ook rond Murter - Split - Makarska en meer uitbreiding op Pag.

    En voor wie de ijsblokjes mist in Nederland…………….ook daar zullen ze deze zomer te vinden zijn, ook onder de naam IZI-ICE.

    De Kanjers stroopwafels, gevulde koeken, appel koeken, fruit cakes, glacé koeken, speculaas, roomboter koekjes, favorita's, Torondo's, gangmakers, etc komen hopelijk bij Konzum, Getro, Interspar, Billa, Mercator, Plodine, Pevec etc. Als ze het rustig houden met de ‘listing fee’ zijn de produkten daar volgende maand te krijgen. In het begin alleen nog in Zagreb, Rijeka en Istria, na de test periode hopelijk in de rest van Kroatië.

    Voor de Nederlanders die dus niet in Zagreb, Rijeka of Istria wonen, maar die toch deze oer Hollandse produkten willen hebben, is er de mogelijkheid om bij ons te kopen.

    We zijn bezig met een website en dan kun je gewoon bellen of mailen, doorgeven wat je hebben wilt en wij sturen het op. De Kroatische Post heeft een tarief van 15 Kuna tot 10 kg, dus daar zul je je geen buil aan vallen.

    Onze prijzen zullen beduidend onder die van de supermarkten komen te liggen, dus wat bv in Konzum voor 9,5 Kuna ligt is dan bij ons te verkrijgen voor heel wat minder.

  • JaPa :o)

    Norbert,

    Ik zal met de zomervakantie in mei even opletten of er bij Konzum in Krk-stad jouw produkten aanwezig zijn. En natuurlijk kijken wat het daar kost.

    In die winkel vond ik het wel erg duur geworden.

    En wat de website betreft ben ik erg benieuwd.

    Goede zaken toegewenst door:

    JaPa.

  • Gerda

    En ik ga eens kijken of de konzum op Punta Verudela ze ook heeft :)

  • Norbert

    Nog niet.

    We zijn nog aan het onderhandelen en dan is het eerst testen, daarna pas in de campwinkels.

    Het gaat van Hyper naar Maxi naar gewoon naar klein.

    Maar als alles goed gaat is het ooit in alle Konzums te krijgen. Zal wel een paar jaar duren in het tempo waarin ze hier beslissingen nemen.

  • karel

    Hallo Norbert,

    Ben al een poosje hier niet meer geweest, heb dus iets gemist over Uw werk in Kroatie.

    Dacht altijd dat U in de toeristensector zat.

    Dat van die stroopwafels vind ik wel leuk, omdat ik elk jaar stroopwafels mee moet nemen voor een oud restauranthouder uit Porec, zelf een Kroaat die nu in Musalez woont.

    Hij verteld mij al een jaar of 10 dat ik iets met stroopwafels moet beginnen in kroatie.

    Hoeft dus al niet meer.

    Volgens hem is er vooral bij de Kroaten zelf belangstelling voor.

    Heb ook wel eens gedacht op de boulevard met warme stroopwafels te gaan staan, leen me wel lucratief, maar de middelen, durf en kennis ontbreken me op dit moment.

    Was leuk om weer eens op deze pagina te komen, ook Uw advies in eerdere jaren om Porec eens te verruilen voor Dalmatie gaat gebeuren.Dit jaar naar omgeving Zadar.

    Groeten en succes met de wafels

    Karel

  • john

    norbert,

    waar blijven de haringen, kroketten, drop, goeie pindakaas, ontbijtkoek etc?

  • Norbert

    De kroketten, frikandellen etc zijn er al, worden door onze collega's gebracht.

    De overige produkten hebben we al eens aangeboden aan de supermarkten, maar de listing fees houden alles tegen. Deze produkten zijn puur op de Nederlanders gericht en dan is het financieel niet haalbaar.

    Onze stroopwafels, gevulde koeken etc zijn primair niet gericht op de Nederlanders…..de Kroaten zelf zijn er gek op. De Stroopwafels zijn onder de Kroaten zeer geliefd, zodra ik ze bij me heb staat iedereen bij mij te bedelen. Dat was ook de reden dat we ze zijn gaan importeren.

  • john

    kroketten, hagelslag…..

    waar zijn die dan verkrijgbaar??

  • Norbert

    Kroketten, frikadellen, bamihapjes etc, alles van Ad van Geloven zijn te verkrijgen in Istria.

    Afgelopen jaar was het op Lanterna camp, Bijela Uvala etc. Het komend jaar zal verder worden uitgebreid en komen ook de bitterballen en party snacks. Eind Februari kun je alles zien op Promohotel beurs in Porec en een week daarna zijn we met z'n allen op de GAST 2007 beurs te Split.

    De hagelslag etc valt helaas onder de produkten die nu worden tegen gehouden door de hoge listing fees. Kroaten lopen daar niet echt warm voor en om dan 1000 euro per supermarkt te betalen om het produkt in het schap te krijgen is ietwat overtrokken.

    Mocht er grote belangstelling zijn dan kan het gebeuren dat wij het zelf nog gaan importeren en buiten de supermarkten om gaan verkopen. Maar dan moet er wel veel vraag zijn en dat zie ik niet gebeuren.