Emigreren

• eddy35

Misschien omdat Hongarije al lid is van de EU en alle wetten getoetst worden aan de EU norm ?

De beste jaren om te emigreren naar Kroatie en te investeren waren de laatste jaren van Joegoslavie ( eind jaren 80 ) onder de Kroatische premier Ante Markovic. Toen werden wetten ingevoerd op federaal niveau die afgestemd waren op Europa en werden investeerders ook juridisch beschermd.

Willekeur en corruptie is nadien alleen maar toegenomen.

• Frank_V

De Vlamingen gaan de Walen afstoten. Zo zal Wallonië ontwikkelingsgebied worden en dienen wij als Vlamingen maat 0.8% ontwikkelingssteun meer te storten (Europese norm) aan ‘arm Wallonië’, tegen nu 15% (geschat) van de Vlaamse inkomsten. De Walen zijn natuurlijk niet akkoord, en daarom zitten we dus ook al meer dan een jaar zonder regering. Wij als Vlamingen zijn het al een tijdje beu voor de luie Walen te moeten werken (de enigen die werken in Wallonië zijn geïmigreerde Vlamingen en Nederlanders welke er een eigen zaak starten). Van de Waalse bevolking werkt 42% voor de Belgische staat of is rechtstreeks afhankelijk van de staat (Leraren, amtenaren, gemeentepersoneel, gepensioneerden, zieken,…tot gevangenen) en ontvangt 22% een werkloosheidsvergoeding (bron: De Standaard). 36% van de aktieve bevolking dient dus de overige te voorzien. Je hoeft geen hogere studies gedaan te hebben om te begrijpen dat dit niet haalbaar is. Wij Vlamingen tolereren dit al jaren. Met de NVA partij nu aan zet heeft die frustratie zich geuit. Eindelijk.

't is wel niet 't gepaste forum, maar het moest er uit :)

• MarkoMarko

Het zomaar rond laten lopen van politieambtenaren in je huis zonder enige vorm van een huiszoekingsbevel o.i.d. is niet alleen een ongwenste inbreuk op je privacy, je bent zomaar overgeleverd aan de willekeur van mensen die toevallig een petje op hun kop hebben.

• MarkoMarko

Misschien horen we niemand omdat er nog wel degelijk een “vergunning”/huiszoekingsbevel noodzakelijk is t.b.v. de praktijken door jou genoemd.

• MarkoMarko

En zo gaat het nu in België, en gaat het (straks) in de EU. Een eventuele toetreding van Kroatië tot de EU is wellicht nu al achterhaald.

• zelande

En als iemand met een bivakmuts je huis ongevraagd binnenkomt??????

Dit is dan wat we noemen pech hebben.

Maar die neemt WEL je spullen mee, en die zie je dan echt niet meet terug.

En dan hard naar de politie lopen???

Met 2 voetjes op de grond blijven.

Prettige avond nog.

• zelande

Het is wel frappant, dat iedereen in haleluja stemming geraakt over Kroatie, maar uit dit item blijkt dat een gewoon een gigantische puinhoop is.

Dit kan en wil ik echt niet geloven.

En het lijkt me ook erg stug, dat er nu in elk huis, woning, appartement een camera zal worden geinstalleerd.

In NL, Belgie, Duitsland (grote steden) Frankrijk, kan men na het invallen van de duisternis niet eens meer normaal buiten komen.

Is dat wat we willen. Is dat wat we noemen vrijheid????

In Nederland worden inmiddels DAGELIJKS mensen vermoord.

Dat is vrijheid?????

Nou dan mogen ze van mij wel een cameraatje ophangen, ik heb niks te verbergen, en mij mogen ze dag en nacht filmen.

Ik was de laatse keer 20 jaar geleden in Kroatie, ben gereden van Zagren naar Split, met een vrachtwagen vol computers.

Alle huizen leeg en vol met gaten van de kogels.

Kom in Split aan, vraagt de politie hoe ik het in mijn hoofd haalde om zonder militaire begeleiding naar Split te rijden.

Nou volgens mij zijn die tijden gelukkig achter de rug, en alles wat ik nu ervaar over Kroatie, is dat het gewoon een schitterend land is met een

schitterende kuststreek.

Prettige avond nog

P.s de diskussie bevalt me wel

• zelande

Sorry typefoutje, ik bedoelde natuurlijk Zagreb

Te snel vingertje

• zelande

Zou zomaar Griekenland, Ierland, Portugal kunnen zijn, is een beetje hetzelfde.

Trouwens, als ik mij niet vergis, las ik op dit forum, dat het zo geweldig ging in Belgie????

Maar ik kan me vergissen.

Prettige avond

• zelande

Wat mij uitermate interessant lijkt, is om te weten wie van jullie in Kroatie woont, werkt.

Ikzelf woon in Zwitserland.